IZBORI ZA PREDSJEDNIKA /

Kome kandidati polažu račune? Gotovo 60 posto troškova kampanje plaćeno iz (zasad) nepoznatih izvora

Donatori Grabar-Kitarović su najbrojniji, Milanovićevi najizdašniji, a najveću razliku donacija i troškova ima Škoro

VOYO logo
VOYO logo

Od ukupno 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama, a u preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava niti donacija stranaka prema njihovim kandidatima i kandidatkinjama, upozorio je Gong.

Najveći donator Grabar-Kitarović za RTL.hr: 'Ona je jedina prava sljedbenica Tuđmanovih ideja'

Reakcije na financijska izvješća kandidata: 'Ne možeš potrošiti nula kuna, to je fejk'

Donatori Kolinde Grabar-Kitarović su najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator do sad je portal Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora. Osim izdašnim popustima, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori, primijetio je Gong.

Kao i da najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi. Razliku troškova i donacija od 1,2 milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice, smatraju, najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu treba pričekati finalno izvješće nakon izbora. Gong podsjeća da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to ćemo doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.

S obzirom na to da vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat ili kandidatkinja, trenutno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora.

''Jasno je da je novim Pravilnikom napravljen korak naprijed prema cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama, ali i dalje ima velikog prostora za napredak. Samo je pet kandidata i kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Iako su u Facebookovoj Galeriji oglasa vidljivi politički oglasi Grabar-Kitarović i Škore, na primjer, tih troškova nema u predanim preliminarnim izvještajima'', napominje Gong. Dodatno, ''iako je u novom obrascu izvješća o troškovima izborne promidžbe predviđeno polje za 'Naziv društvene mreže' i sve se mreže moglo navesti odvojeno, većina je kandidata i kandidatkinja mreže bilježila zbirno tako da još nije moguće ustanoviti koliko je novca zasad otišlo kojoj kompaniji i te podatke nije moguće usporediti s podacima objavljenim od strane samih društvenih mreža'', upozoravaju iz Gonga nakon pregledavanja preliminarnih financijskih izvještaja o donatorima, troškovima i medijskim popustima u predsjedničkoj kampanji.  Svi podaci iz preliminarnih financijskih izvještaja o donatorima, troškovima i medijskim popustima u predsjedničkoj kampanji dostupni su u Gongovoj pretraživoj bazi podataka, kao i interaktivna vizualizacija preliminarnih izvještaja. 

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali