
Kome kandidati polažu račune? Gotovo 60 posto troškova kampanje plaćeno iz (zasad) nepoznatih izvora

Od ukupno 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama, a u preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava niti donacija stranaka prema njihovim kandidatima i kandidatkinjama, upozorio je Gong.
Najveći donator Grabar-Kitarović za RTL.hr: 'Ona je jedina prava sljedbenica Tuđmanovih ideja'
Reakcije na financijska izvješća kandidata: 'Ne možeš potrošiti nula kuna, to je fejk'
Donatori Kolinde Grabar-Kitarović su najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator do sad je portal Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kuna svojeg oglasnog prostora. Osim izdašnim popustima, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori, primijetio je Gong.
Kao i da najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav
Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema
vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u
izvještaju još to ne navodi. Razliku troškova i donacija od 1,2
milijuna kuna u kampanji aktualne predsjednice, smatraju,
najvjerojatnije je pokrio HDZ, no za tu potvrdu treba pričekati
finalno izvješće nakon izbora.
S obzirom na to da vlastita sredstva još nije prijavio nijedan kandidat ili kandidatkinja, trenutno 57 posto u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora.
''Jasno je da je novim Pravilnikom napravljen korak naprijed
prema cjelovitijoj slici izbornih kampanja na društvenim mrežama,
ali i dalje ima velikog prostora za napredak. Samo je pet
kandidata i kandidatkinja uopće prikazalo troškove
oglašavanja na društvenim mrežama. Iako su u Facebookovoj
Galeriji oglasa vidljivi politički oglasi Grabar-Kitarović i
Škore, na primjer, tih troškova nema u predanim preliminarnim
izvještajima'', napominje Gong.





















