U SLUČAJU NESREĆE /

Koje je mjesto u vlaku najsigurnije? Stručnjaci savjetuju kamo sjesti: 'Ovisi o dvije stvari'

Sjedala uz prolaz mogu biti sigurnija od onih uz prozor

VOYO logo
VOYO logo

Vlakovi se i dalje ubrajaju među najsigurnija prijevozna sredstva, unatoč povremenim nesrećama. Prema podacima njemačkog Saveznog statističkog ureda, tijekom 2022. godine u željezničkim nesrećama ozlijeđeno je svega 250 ljudi, dok je život izgubilo osmero putnika. Za usporedbu, prometne nesreće na cestama odnijele su čak 2.788 života u istoj godini, piše Fenix magazin.

Iako se većina incidenata ne događa u putničkim vagonima, pitanje koje je mjesto u vlaku najsigurnije i dalje izaziva znatiželju. Stručnjaci iz Inicijative Srednonjemačke regionalne željeznice (MRB) ističu da ne postoji univerzalan odgovor – sigurnost ovisi o vrsti vlaka i scenariju nesreće.

Koji dio vlaka pruža veću sigurnost?

Kod frontalnih sudara, najopasnije je biti u prednjem dijelu vlaka jer upravo taj dio prima najveći udar. Stražnji vagoni u takvim slučajevima često prolaze s manjim posljedicama. Međutim, ako drugi vlak udari straga, tada prednji dio postaje sigurniji.

Kod nesreća u kojima vlak isklizne s tračnica, situacija je drugačija – srednji dijelovi vlaka skloniji su prevrtanju, a sjedala uz prozor predstavljaju dodatni rizik zbog mogućeg razbijanja stakala.

Sredina vlaka često se smatra najboljim kompromisom za različite vrste sudara.

Sjedala uz prolaz mogu biti sigurnija od onih uz prozor. Preporučuje se desna strana u smjeru vožnje jer su sudari s vlakovima iz suprotnog smjera statistički rjeđi na toj strani. Ako sjedite unatrag, tijelo bolje podnosi udarce.

Kupei pružaju dodatnu zaštitu od leteće prtljage u usporedbi s otvorenim vagonima.

Sigurnosni testovi za vlakove

Sigurnost vlakova testira se prema normi DIN EN 15227, koja se u Europskoj uniji primjenjuje od 2008. godine. Ova norma propisuje standarde otpornosti na udarce za različite vrste vlakova – od brzih kompozicija do lokalnih i uključuje simulacije različitih vrsta sudara prije nego što vlak dobije dozvolu za prometovanje. 

Iako bi pojasevi u teoriji mogli smanjiti posljedice nesreće, stručnjaci procjenjuju da bi ih većina putnika rijetko koristila. Osim toga, u vlakovima koji često budu prepuni i gdje mnogi putnici stoje, uvođenje pojaseva bilo bi logistički neizvedivo i nepravedno prema onima koji nemaju sjedalo.

POGLEDAJTE VIDEO: Otkriven uzrok katastrofalne nesreće vlaka u kojoj su poginule tri osobe, a ozlijeđena 41

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali