
Neke stvari će vam nakon ovoga možda imati više smisla

Psihologija boja godinama se koristi u marketingu i brendiranju, ali tek je nedavno primijenjena na ljudske crte osobnosti
Jeste li svjesni utjecaja boja na naše misli, emocije i ponašanja u svakodnevnom životu?
Vrlo vjerojatno ste kupili nešto u trgovini ili ste se odlučili za jedan proizvod zbog marketinške strategije koja koristi boje kako bi utjecala na kupce, piše Big Think.
Primjerice, tvrtke koje žele biti povezana s pouzdanošću koriste plavu boju, dok tvrtke koje žele biti na glasu kao uzbudljive i zabavne koriste narančastu.
Psihologija boja ne odnosi se samo na marketing i brendove, već i na način na koji reagiramo na svoje okruženje. Boje se ne odnose samo na ono što nam izgleda najbolje, nego i na značenje koje im podsvjesno pridajemo i koje možemo iskoristiti u svakodnevnom životu.
Istraživanja provedena tijekom nekoliko godina dala su nam bolji uvid u odnos ljudske osobnosti i psihologije boja.
Crvena
Crvena je odvažan izbor boje, a obično ju se povezuje s uzbuđenjem, strašću, opasnošću, oduševljenjem, energijom i akcijom.
Sigurno ste uočili da brendovi uglavnom koriste crvenu boju za 'poziv na akciju', odnosno ikonica koje vas pozivaju da nešto odmah kupite ili naručite. Tu su boju odabrali jer je intenzivna i može izazvati snažne emocije koje vas mogu potaknuti na kupnju.
Osobine ljudi kojima je crvena najdraža boja:
odvažni
pustolovni
pomalo impulzivni
ponekad zastrašujući
Narančasta
Narančasta predstavlja kreativnost, slobodu, sreću, uspjeh i ravnotežu koja sve to spaja. U marketingu se koristi kako bi se privukla pažnja na nešto važno, no narančasta nije ni približno upečatljiva kao crvena.
Osobine ljudi kojima je narančasta omiljena boja:
zabavni i veseli
društveni
produktivni
vole organizirati zabave
uživaju u dubokim razgovorima
Žuta
Žuta boja podsjeća nas na sreću, pozitivnost i toplo ljetno sunce. Brendovi koriste žutu boju svojim logotipima kako biste se osjećali bolje kada ugledate njihove proizvode.
Osobine ljudi kojima je žuta omiljena boja:
optimistični
veseli
vole avanture
smirujući za druge
šarmantni
sreća koja prelazi na druge
Plava
Plava znači stabilnost, harmoniju, mir i pouzdanost. Brendovi koji koriste plavu u svojim logotipima žele biti poznati po svojoj trajnosti, pouzdanosti i snazi. Brojne popularne računalne tvrtke i web stranice (Facebook, Twitter, Vimeo) imaju plavo-bijele logotipe.
Osobine ljudi kojima je plava omiljena boja:
pouzdani
nježni
empatični
odani
snažni
prilagodljivi
Zelena
Zelena predstavlja rast, plodnost, zdravlje, bogatstvo, dobrobit ili velikodušnost, a može imati negativne konotacije poput ljubomore ili zavisti.
Osobine ljudi kojima je zelena omiljena boja:
praktični
prizemljeni
vole davati savjete
vole pomagati drugima
uživaju u prirodi
traže ravnotežu u životu
analitični
kreativni
Ljubičasta
Ljubičasta se povezuje s kraljevstvom, moći, privilegiranošću, mudrošću i duhovnošću. Neki ju percipiraju kao arogantnu ili napadnu boju pa zato web stranice poput Yahooa u svojim logotipima miješaju ljubičastu s bijelom kako bi ju ublažili.
Osobine ljudi kojima je ljubičasta omiljena boja:
dovitljivi
žude za originalnošću i izdvajanjem iz većine
kreativni
pomaknuti
Ružičasta
Ružičasta se povezuje sa ženstvenošću, zaigranošću i ljubavlju, ali može se percipirati kao pomalo nezrela boja. Naime, često se koristi na ambalažama igračaka ili brendova koji se žele predstaviti kao zabavni i bezbrižni. Drugi brendovi, primjerice Victoria's Secret, koriste ružičastu kako bi predstavili nešto razigrano, zabavno i seksi.
Osobine ljudi kojima je ružičasta omiljena boja:
zabavni
razigrani
pomalo naivni
sanjari koji se ne boje izraziti svoje osjećaje
obiteljski tipovi
Bijela
Bijela se povezuje s čistoćom. U zapadnim kulturama česta je na vjenčanjima i u bolnicama, što nam podsvjesno ukazuje na čistoću i red. Brendovi obično dodaju bijelu u svoje logotipe kako bi ublažili intenzivnije boje.
Osobine ljudi kojima je bijela omiljena boja:
mirni
nevini
pomalo naivni
pedantni
Crna
Crna predstavlja puno toga, od smjelosti i jedinstvenosti, do misterije, intriga i snage. Asociramo ju i s nesrećom, tamom, tugom, boli i smrću, ali i sa snagom, luksuzom i intenzitetom.
Osobine ljudi kojima je crna omiljena boja:
odvažni
impulzivni
ozbiljni
snažni
pouzdani
pomalo zastrašujući





![[KVIZ] Možeš li imati sve točno na ovom kvizu o nacionalnim parkovima Hrvatske?](http://cdn2.net.hr/media/2025/02/24/786157/H-1958dd5e-f2af-11ef-aeda-829ff0affdfc-550.webp?1745668483)










