
Vampir svećenik i nasilje koje nije za svačije oči

Novi film Chan-wooka Parka obiluje brutalnošću i krvoprolićem, ali ne nedostaje mu ni komike ni melodrame.
Redatelj: Chan-wook Park Scenarist: Seo-Gyeong Jeong, Chan-wook Park (prema romanu Émilea Zole) Producent: Chan-wook Park, Soo-hyun Ahn Direktor fotografije: Chung-hoon Chung Montažer: Jae-beom Kim, Sang-bum Kim Originalna glazba: Young-ook Cho
Glumci: Kang-ho Song.... Sang-hyeon Ok-bin Kim.........Tae-ju Svećenik Sang-hyun, odlučan u namjeri da izvrši pozitivan utjecaj na čovječanstvo, prijavljuje se kao pokusni kunić za cjepivo protiv novog smrtonosnog virusa. Stvari pođu po zlu i Sang-hyun umre. Misteriozna transfuzija krvi vraća ga u život, ali i povampiruje. Spletom okolnosti ponovno susreće poluimbecilnog i boležljivog prijatelja iz djetinjstva, njegovu posesivnu majku i potlačenu suprugu/polusestru Tae-ju, u kojoj prepoznaje srodnu dušu. Između njih se rađa ljubav koja će probuditi ono najsirovije i najbrutalnije u njima, te uzrokovati seriju krvoprolića. Svatko tko je upoznat s dosadašnjim opusom Chan-wooka Parka gledat će njegov novi uradak u iščekivanju onog trenutka kad šrapneli eksplozije fizičkog nasilja probijaju četvrti zid i udaraju ravno u živčani sklop gledatelja.
Njegova trilogija o osveti –
Žeđ sadržava sve bitne elemente koji se protežu kroz njegove prijašnje radove: predivno je snimljen, uz korištenje bujne palete boja i pokrete kamere koji često i s lakoćom ruše granice fizičkog prostora. Gotovo svaka scena natopljena je specifično grotesknim crnim humorom do te mjere da granice između različitih registara kao da ne postoje i gotovo da nema trenutka u kojem možete biti sigurni u kojem smjeru vas Chan-wook Park vodi. Sam polazišni koncept – Zolina Thérèse Raquin u kombinaciji s egzistencijalističkom vampirskom dramom – sadrži dovoljno materijala da prehrani omanju kinematografiju: smrtonosni virus, kriza vjere, dušebrižnik kojega vlastita požrtvovnost i čovjekoljubivost pretvaraju u monstruma, ljubavni trokut, ekscentrična obiteljska drama, transformacija suvremene Pepeljuge u najhladniju femme fatale koja bi Barbaru Stanwyck iz
Povrh toga, sveukupno pomalo šizofrenom ugođaju svakako doprinosi i Parkovo inzistiranje na spajanju različitih žanrovskih registara: elementi strave, komike i melodrame često su potencirani unutar iste scene. Scena dvoje vampirskih ljubavnika konfliktnih svjetonazora – on preferira držati svoju demonsku stranu u tajnosti, dok se ona prepušta užitku i povlasticama vampirizma u potpunosti – u poetičnom naganjanju preko krovova zgrada svoj lirski vrhunac završit će razbijanjem glave protagonista o rub jedne od zgrada. Najljepše Parkove scene uvijek sadržavaju i elemente sirovosti i brutalnosti, od prožimanja Bachove kantate zvukovima lipteće krvi na početku, sve do nevjerojatne završnice, koja se ujedno nalazi među najbizarnijim i najromantičnijim scenama viđenim prošle godine.
Dojam najvećeg napretka koji je Chan-wook Park ostvario ovim filmom svakako leži u činjenici da se, pored svih scena odsijecanja udova, probadanja i bljuvanja krvi,
Revije bljedolikih mrguda koji kese zubiće s malih i velikih ekrana svakako su zaslužne za puno slabiji prijem Parkovog remek-djelca od zasluženog. Protagonisti
Filmonaut, čiji je i ovaj članak o filmu
Filmonaut izdaje Blank_filmski inkubator, a urednici su Mario Kozina i Tamara Kolarić.


















