Proučavajući inspekcijski nalaz Ministarstva prometa u periodu
unazad tri godine, zastupnik Gradske skupštine Grada Zagreba
i glavni tajnik stranke Naprijed Hrvatska! Renato
Petek kaže da je naišao na zabrinjavajuće podatke i
stavke.
Radi se o, tvrdi, opetovanim propustima i nekvalitetnom
upravljanju Uspinjačom nadležnih u ZET-u. Također, komentirao je
situaciju vezanu uz održavanje i ulaganje u istu, te
propustima oko osiguravanja objekata upravljanja što može
direktno utjecati i na sigurnost putnika.
Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:
"Je li sigurna vožnja Uspinjačom?
1. Godinama se ponavlja preporuka Ministarstva prometa za
osnutkom stručnog tima koji bi sukladno stručnim elaboratima, a s
obzirom na starost i stanje opreme, pripremio sve potrebno za
kompletnu rekonstrukciju i modernizaciju Uspinjače, novog pogona,
upravljačkog i kočionog sustava, „čime i se osigurala trajnija
sigurnost i pouzdanost prometovanja. U nalazu se navodi pitanje
"dotrajalosti kabina, sanacija vijadukta te problemi trzaja
vagona". Ništa od toga tijekom ovih godina nije riješeno!
2. Postoji i problem nadzora objekata i strojarnice
Uspinjače. U nalazima stoji da oni "nisu potpunu sigurni", a
obavlja ih tvrtka Sokol Marić koja nema pregled i zaštitu nad
objektom, pa je tako u kolovozu ove godine došlo do ugroze
sigurnosti kada je „netko neovlašteno dirao opremu i
dokumentaciju u strojarnici Uspinjače“. Preporuka je bila
ugradnja video nadzora i vatrodojavnog sustava „kako bi se
osigurala potpuna sigurnost objekta Uspinjače“.
3. Već se nekoliko godina nad radnicima Uspinjače krši Zakon
o radu i Zakon o žičarama za prijevoz osoba jer prema nalazu
Ministarstva radnici „u doba Adventa i tijekom ljetnog radnog
vremena rade i više od 9 sati bez prekida, nemaju niti pola sada
odmora za gablec, a što ne zadovoljava uvjete za siguran rad
Uspinjače“.
Postoje li prepreke oko EU normi za projekt žičare na
Sljeme?
4. Predstavnici ZET-a su zbog neplaćanja simbolične članarine
prošle godine isključeni iz Odbora za žičare, uspinjače i vučnice
TO515 Hrvatskog zavoda za normu, gdje je predstavnik ZET-a bio i
predsjednik istog. Time je, prema nalazu Ministarstva "učinjena
velika šteta RH u nadležnim institucijama EU" a "time je upitna
izgradnja i rad nove žičare Sljeme i postojeće Uspinjače ZET-a".
Naime, Odbor u koordinaciji s institucijama EU donosi norme za
žičare, uspinjače i vučnice, što bi Gradu Zagrebu trebao biti
prioritet ako istinski želi realizirati projekt žičare na Sljeme.
Isključenjem predstavnika ZET-a bio je blokiran rad tog tijela
što svakako nije za pohvalu.
Uskoro se bliži Advent, kada se Uspinjačom prosječno prevozi
više putnika, vožnje su besplatne, pa stoga apeliram na potrebu
poštivanja svih sigurnosnih i zakonskih odredbi kako bi putnici
bili sigurni i kako ne bi dolazilo do bilo kakvih ispada i
sigurnosnih propusta.
Uspinjačom upravlja ZET-a d.o.o. koji obavlja i redovne
servisne preglede, koji se obavljaju sukladno Pravilniku o
održavanju Uspinjače: dnevno, tjedno, mjesečno, polugodišnje i
godišnje. U odgovoru ZET-a stoji da redovne preglede obavljaju
djelatnici ZET-a, a one specijalističke i izvanredne
specijalizirane vanjske tvrtke. Prosječni godišnji trošak
održavanja je 100.000,00 kuna", stoji u objavi na njegovom
Facebook profilu.