STRUČNJAK ANALIZIRAO TRAGEDIJU U KOJOJ JE POGINULA DJEVOJKA: /

'Ovo treba kažnjavati zatvorom, to je pokušaj ubojstva'

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da je jučerašnja splitska nesreća pokazala kako je potrebno na sva opasna raskrižja postaviti radarske kamere,

VOYO logo
VOYO logo

Nakon što je jučer u Splitu, vjerojatno zbog neprilagođene brzine i prolaska kroz crveno svjetlo došlo do tragične prometne nesreće na raskrižju Vukovarske i Dubrovačke ulice, gdje je taksist Škodom Octavijom Combi udario u vozačev bok Peugeota 307 te ga odbacio na istočni pločnik, gdje je naletio na dvije ženske osobe, od kojih je jedna preminula, a druga teško ozlijeđena, Željko Marušić je za Autoportal iznio svoje mišljenje kako na sva opasna raskrižja treba postaviti radarske kamere, a prolaske kroz crveno svjetlo nakon sigurnosne treće sekunde treba kažnjavati s 12 kaznenih bodova, izravnim zatvorom i oduzimanjem vozila jer je to "pokušaj ubojstva".

Prema Marušićevu mišljenju u toj nesreći vjerojatno je riječ o podijeljenoj krivnji oba vozača, iako će istraga utvrditi koji je od vozača u inicijalnom sudaru prošao kroz crveno svjetlo. To raskrižje nije opremljeno radarskom kamerom, pa se neodgovorni vozači znaju zalijetati kroz crveno svjetlo, a i bitno otežava i komplicira očevid prometne nesreće i kasniji pravosudni postupak. Iz cijele te tragične nesreće, Marušić izvlači četiri "pouke".

Neprilagođena brzina u raskrižju

Marušić tvrdi da se kroz raskrižje ne smije proći vozeći se 50 km/h, iako je ograničenje brzine na tom dijelu ceste 50 km/h.

"Premda je i u Vukovarskoj i Dubrovačkoj ulici ograničenje 50 km/h, mnogi ne znaju, a policija to na žalost ne sankcionira, kroz raskrižje se ne smije protutnjati tom brzinom. Ne smije! Jeste li ikada vidjeli situaciju da je policija zaustavila i kaznila, jer je vozeći 50 km/h prekršio čl. 51 st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne prilagođujući brzinu uvjetima, vidljivosti... kako bi se mogao "pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti"?! Primjerice za slučaj da izleti dijete...

Sve preko 30 km/h kroz raskrižje je neprilagođena brzina, a problem povećava tolerancija policijskog mjerenja od 10 km/h, dakle 20 posto! Na to ukazuju stravične posljedice nesreće u Splitu, kad je automobil nesretnu djevojku odbacio 30 metara te je ishod mogao biti i tragičniji. Stoga je potrebno početi kontrolirati i sankcionirati vozače koji se ne pridržavaju tog temeljnom članku ZOSPC, a kaznu s 500 kn treba povisiti na 1500 kn", piše Marušić.

Kriv je i vozač koji je prošao kroz zeleno svjetlo?

Nadalje, Marušić kaže da vozač koji nije prilagodio brzinu u prolasku kroz zeleno svjetlo može biti kriv do 10 posto. Primarna krivnja je na vozaču koji je prošao kroz crveno svjetlo. Nesreća u Splitu, tvrdi, pokazuje kako bi trebalo početi stupnjevati kršenje čl. 59. st. 1. tako da se u prvoj sekundi dobije 1 kazneni bod, u drugoj sekundi 3 kaznena boda, u trećoj sekundi 6 kaznenih bodova, a u četvrtoj sekundi 12 kaznenih bodova, izravna zatvorska kazna i oduzimanje vozila.

"One kojima se četvrta odredba čini preoštro, treba ukazati, a jučerašnja nesreća u Splitu školski može poslužiti kao primjer, je pokušaj ubojstva. Tu prometno-tehnički više nema nikakve sigurnosne redundancije i može pomoći samo puka sreća. Jučer je, nažalost, nije bilo. Onima koji naprave taj prekršaj ne treba dati drugu šansu u prometi, odnosno čekati da nekoga ubiju. Treba im na licu mjesta poništiti vozačku dozvolu", smatra Marušić.

Oštrije kazne za korištenje mobitela

Predlaže također oštrije sankcije i učinkovitiju kontrolu za korištenje mobilnog telefona u prometu, ali također i stupnjevati taj prekršaj. Čitanje poruka, pogotovo odgovaranje na poruke i surfanje treba kažnjavati do 7500 kn, s tri kaznena boda i oduzimanjem vozačke dozvole. "Pa to može biti opasnije od teške alkoholiziranosti!"

Visokorezolucijske radarske kamere

Osim toga, Marušić i predlaže da se na sva opasna križanja postave certificirane visokorezolucijske radarske kamere, čije se izmjere i snimke mogu koristiti na sudu kao izravni dokaz. To smatra da je temelj prometne i opće sigurnosti u gradovima.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali