
Što se čeka s odlukom oko ukidanja mostarine za Krčki most? Vladi se iza nove godine smiješi ustavna tužba

Bliži se kraj godine, a još uvijek nema odluke o ukidanju mostarine za Krčki most unatoč najavama resornog ministra da će do kraja 2018. donijeti odluku hoće li biti ukidanja ili ne.
Zar građani u Primorsko-goranskoj županiji nemaju pravo na razvoj kao ostali u Hrvatskoj? – pitaju se Primorci, Gorani i Boduli.
Istražili smo koliko je moguće da Gorani, Primorci i Istrijani voze besplatno kroz Učku i na Krk
Podsjetimo, nakon što je ukinuta tunelarina za prolazak kroz Svetog Iliju, oživio je prijedlog da se ukine i plaćanje Krčkog mosta. Naime, to je jedini most u Hrvatskoj, fizički izvan sustava autocesta, koji je pod naplatom.
''Ako se ne naplaćuje mostarina na Dubrovačkom mostu, na Maslenici, na Paškom, Šibenskom, onda nema nikakve osnove da se naplaćuje most na Krku. Štoviše, taj most je odavno otplaćen i krajnje je vrijeme da se ukine naplata. U suprotnom, očekujem da se svi mostovi u Hrvatskoj stave u režim naplate'', poručio je još početkom godine primorsko - goranski dožupan Marko Boras Mandić.
Činjenica jest da je Krčki most besplatan za (kvarnerske) bodule,
ali to nije dovoljno. Naime, taj je most bio pod naplatom za sve
korisnike do unazad petnaestak godina kada je ukinuta naplata za
otočane. No, valja imati na umu da iako domicilno stanovništvo
Krka, Cresa, Lošinja i Raba te Suska ima besplatan prijelaz, na
otocima je sve skuplje jer primjerice dobavljači nemaju.
Podsjetio je i da se cestovnu infrastrukturu gradi kako bi se određeno područje integriralo i kako bi se stanovništvu i gospodarstvenicima omogućilo da budu mobilni i konkurentni na tržištu, a posljedica toga bi trebali biti veći, a ne manji prihodi državne blagajne. Naime, uklanjanje naplatnih kućica na Krčkome mostu moglo bi povećati ukupne prihode jer će na otoke dolaziti više turista i izletnika.
''Očekujemo da će Vlada do kraja godine ukinuti naplatu mostarine za stanovnike Primorsko goranske županije. Krčki most jedina je veza stanovnika otoka Krka s kopnom i Rijekom kao županijskim središtem. Taj most jedini je most u Republici Hrvatskoj određen kao objekt s naplatom cestarine što predstavlja neravnopravnost u odnosu na stanovnike drugih premoštenih otoka i rijeka u Hrvatskoj. Naplata mostarine posredno smanjuje standard življenja na sjevernojadranskim otocima jer su cijenom mostarine opterećeni proizvodi i usluge na otoku'', kazao je za Vijesti.hr tajnik PGS-a Ivica Linar.
S obzirom na to da je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u nekoliko navrata najavljivao da će odluka o mostarini za Krčki most biti donesena do kraja godine, a 2018. je na izmaku – provjerili smo u resornom ministarstvu gdje je zapelo i zašto odluke - kakva god ona bila, nema.
''Vjerujemo da će o ovom važnom pitanju za građane naše županije, resorno Ministarstvo donijeti pozitivnu odluku u skladu s najavom do kraja ove godine'', dodaje. U suprotnom – Vladi se smiješi ustavna tužba, i to već ''u siječnju 2019. nakon isteka najavljenog roka. Naš pravni tim već radi na ustavnoj tužbi'', poručuje Linar.
















