Vijesti /

Pronađeni tragovi inteligencije tamo gdje im se nismo nadali

VOYO logo
VOYO logo

Mada, recentna povijest upravljanja glavnim gradom govori da se ne valja nadati previše. Ili čak uopće.

Zagrepčanima je odavno poznata muka holdinga i njegovih kompanija s dostavom računa za (preskupe) usluge građanima. Visoki poštanski troškovi dostave tih računa i uplatnica bili su nešto oko čega su se svojevremeno lomila koplja i često su se baš ti troškovi izvlačili kao opravdanje za dio gubitaka koje generiraju kompanije u holdingu. Prije šest godina je, stoga, uz velike fanfare i obećanja, svečano najavljen projekt jedinstvene uplatnice koju će dobivati građani Zagreba, a koja će onda sadržavati račun za sve usluge koje građani koriste od gradskih poduzeća. Dakle, plin, voda, smeće, komunalne naknade i sve ostalo - sve na jednom računu. Jedinstvena uplatnica se uvodila polako, dio po dio grada i nije poznato jesu li u Holdingu uspjeli u proteklih šest godina uvesti jedinstvenu uplatnicu za sve dijelove grada.

Eureka, deset godina kasnije

U međuvremenu, zapravo, četrdesetak godina prije nego što su mudre glave Holdinga uspjele dokučiti da je dostava jednog papira jeftinija od dostave njih šest, izumljen je e-mail. Usluga elektroničke pošte. Ne treba vam papir. A poruka-pismo stiže maksimalno u roku od nekoliko sati. Dakle, dostava je bitno jeftinija i brža. Deset godina nakon masovne popularizacije interneta, a time i elektroničke pošte, i godinama nakon što je hrvatska Vlada donijela strategiju razvoja širokopojasnog interneta u Hrvatskoj vijest o hvalevrijednoj inovaciji došla je i do Zagrebačkog holdinga. I stoga već nekoliko mjeseci od Gradske plinare i od poduzeća Vodovod i odvodnja možete dobiti svoje račune na adresu elektroničke pošte. Eureka!

Stvar još uvijek ne funkcionira savršeno. Ako se predbilježite za dostavu računa elektroničkim putem još ćete ih uvijek dobivati i klasično, kroz poštu. Da ne dodamo da u Vodovodu i odvodnji još uvijek nisu u potpunosti ovladali tehnikom kako nešto što su prije iz računala stavljali na papir sada staviti nazad u računalo (tzv. PDF dokument koji dobijete kao račun kroz e-mail je nepotpun, tako da svejedno morate čekati onaj papirnati da biste bili sigurni o čemu se točno radi). No, prvi korak je tu. Mogućnost dostave računa na ovaj način je jedan kanal kojim se može dosta uštedjeti posebno uzme li se u obzir sedamsto tisuća građana Zagreba i činjenicu da im pola tuceta gradskih kompanija svakog mjeseca šalje račune.

Ušteda i praktičnost u Holdingu... Vrlo sumnjivo!

Žalosno u svemu tome je da su se u Holdingu, odnosno u nekim njegovim podružnicama, elektroničke pošte sjetili tek sad, godinama nakon što je niz drugih kompanija počeo račune za svoje usluge dostavljati na taj način. Da su o tome, recimo, razmišljali 2007. kad su pokretali očito potpuno bespotreban projekt jedinstvene uplatnice, sav novac i vrijeme potrošeno na taj projekt mogli su se usmjeriti u dostavu računa elektroničkom poštom.

No, ušteda i praktičnost su ionako riječi čija je upotreba zabranjena u Zagrebačkom holdingu. I mada novitet dostave računa e-mailom izgleda kao dugoočekivana naznaka sposobnosti u jednoj od najvećih hrvatskih kompanija, iskustvo nas uči da je to najvjerojatnije tek šarena laža kojom će se probati stvoriti dojam da se tamo nešto korisno i radi.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali