
Prizemljeno 10 vojnih helikoptera: 'Ima zabrinjavajućih podataka, koji bi bili problem ako se nastave'

Uočene greške su otklonjene na četiri transportna helikoptera Mi-171Sh dok će peti helikopter na otoku Krku biti popravljen u petak, a grešku su uočili hrvatski stručnjaci na svih 10 helikoptera koji su bili na remontu u Rusiji, kazao je zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) Michael Križanec.
Ruski izvođač, kompanija Russian Helicopters, priznao je svoju
grešku još sinoć te će svi radovi i sav materijal biti naplaćen
njima, dodao je na današnjoj konferenciji za medije Križanec,
koji je jučer naredio prizemljenje 10 helikoptera.
Koliko je problem s remontom helikoptera, koji očito postoji, velik i opasan te tko je za njega odgovoran, s vojnim analitičarem Igorom Tabakom u RTL Danas razgovarao je RTL-ov reporter Boris Mišević.
Tabak: 'Nakon remonta ima perioda za otklanjanje problema. Ali kad je tih dječjih bolesti puno, onda imate boležljivo dijete'
Prije 10 dana rečeno je da je remont obavljen profesionalno, a s obzirom na to što je obznanjeno danas očito je da to nije tako i svi se pitaju što je posrijedi.
''Tad se čulo da je riječ o dječjim bolestima'', podsjetio je
Tabak i istaknuo: ''Nakon velikih remonta ima perioda za
otklanjanje problema. Ali kad je tih dječjih bolesti puno, onda
imate boležljivo dijete''.
''Njima je resurs istekao zapravo 2007. godine, onaj
desetogodišnji, ovo im je prvi remont nakon proizvodnje. Hrvatska
ih je dobila rješavanjem klirinškog duga kao nove – ispod čekića.
Oni bi morali još dugo biti u službi. To su dobri helikopteri,
koje je Hrvatska dosta umjereno koristila i nema razloga da oni
još dugo ne budu uspješni u službi'', istaknuo je Tabak.
VEZANE VIJESTI
Nakon prepiranja predsjedničkih kandidata javio se MORH: 'Osobe iz ukrajinskog remonta su osuđene'
Nekima bi se moglo učiniti da je priča o remontu helikoptera
slična onoj s MIG-ovima, ali Tabak kaže da to ne treba
izjednačavati: ''MIG-ovi 21 u trenutku kada ih je Hrvatska slala
u Ukrajinu na remont su mašine koje se više desetaka godina ne
proizvode, za koje više desetaka godina nema proizvodnje
rezervnih dijelova, dakle, to je više obnova oldtajmera, nego
popravak, ako uzmemo analogiju automobilsku''.
VEZANE VIJESTI
Novi detalji istrage o padu helikoptera: Snimke s drugog Kiowe nema. Kamera nije bila upaljena
Što se tiče Kiowea koje su sve prizemljene nakon tragedije u Zlarinskom kanalu, prema riječima ljudi iz sustava vojske, doznaje Mišević, trebale bi biti opet u zraku, pitanje je tjedana, otprilike manje od mjesec dana.






![[KVIZ] Koliko znaš o jagodama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/05/1297453/H-70efdc70-a788-4b84-a61f-14030413e0f8-550.webp?1749114372)














