
Evo na što ćemo potrošiti 500 milijuna dolara

Izraelci će svoje rabljene, tri desetljeća stare avione prodati za oko 500 milijuna dolara, a s njima bi u paketu trebalo doći i naoružanje, dva simulatora i borbena obuka za pilote.
Vijeće za obranu RH preporučit će Vladi kupnju 12 rabljenih izraelskih borbenih aviona F-16 C/D Barak. Iako se radi o neobvezujućoj preporuci, očekuje se da će Vlada prihvatiti ovaj prijedlog. Još uvijek nema službenih podataka o tome kada će Banski dvori donijeti konačnu odluku i potpisati ugovor, no spekulira se da bi prva dva borbena aviona trebala stići 2020. godine, a preostalih deset do 2022. godine.
Izraelci će svoje rabljene, tri desetljeća stare avione prodati za oko 500 milijuna dolara, a s njima bi u paketu trebalo doći i naoružanje, dva simulatora i borbena obuka za pilote.
Inače, prvi primjerci F-16 Baraka stigli su u Izrael davne 1987. godine, a u bazu tamošnjeg vojnog zrakoplovstva na sjeveru zemlje dovezli su ih američki piloti. Službeni naziv zrakoplova je F-16 C/D, no dobio je nadimak Barak što na hebrejskom jeziku znači svjetlost. Jedan dio svoje eskadrile Izraelci su kupili tijekom i neposredno nakon Zaljevskog rata kada je napetost na Bliskom istoku bila na vrhuncu.
U odnosu na švedski Gripen, koji je bio najveći konkurent izraelski avionima, F-16 ima dvostruko veću nosivost naoružanja, a i testiran je u stvarnim borbenim operacijama. Iako nema sumnje da se radi o moćnom vojnom zrakoplovu, stručnjaci su posljednjih mjeseci upozoravali na njegov najveći nedostatak - godinu proizvodnje.
"Odličan je avion čim ga je izabrao Izrael, ali to mu je i mana jer znam kako i koliko je taj korišten i iskorišten. Oni su najbolji i iskoristili su ga maksimalno. Za mene on nije rabljen već izrabljen. Zašto u ponudama nismo tražili manje rabljen, ne znam", rekao je nedavno za 24 sata umirovljeni vojni pilot Ivan Selak.
"Naravno aspekt njegova naoružanja je impresivan, on je letno agilan. Imao sam priliku i zadovoljstvo isprobati njegove letne maksimume. Oprema je pretpostavljam vrhunska, no što god tko rekao i mislio znam da se na njemu neće letjeti ni blizu onoga što se vrti po novinama. Na žalost mali broj i te godine su izvor niske ispravnosti, naročito kad odu Izraelci", poručuje Selak.
U odnosu na model A/B, F-16 C/D ima nekoliko vidljivih poboljšanja. U prvom redu snažniji motor s većim statičkim potiskom, bolji radar, napredni kokpit s dva višenamjenska zaslona i holografski širokokutni zaslom s glavnim zaslonom. Također, ima jači zračni okvir koji omogućuje veću nosivost naoružanja, kontrole 'fly-by-wire' te bolji sustav za noćnu borbu.
A kako to izgleda kada Barak krene u akciju provjerite na sljedećim snimkama:
Osnovne karakteristike F-16 Baraka:
Posada: 1
Dužina: 14,8 metara
Raspon krila: 9,8 metara
Površina krila: 27,87 m2
Visina: 4,8 metara
Masa zrakoplova: 8670 kilograma
Najveća brzina: 2414 km/h
Ekonomska brzina: 800 km/h
Dolet: 4220 kilometara
Borbeni dolet: 550 kilometara
Brzina penjanja: 254 m/s
















