POBUNA U VELOJ LUCI: /

Sin čovjeka zbog kojeg je Linić ostao bez fotelje u Vladi gradi čudnovatu marinu usred mora

U Veloj Luci potpisuje se peticija protiv izgradnje marine Ive Šegona, sina Branka Šegona, pomoćnika bivšeg ministra financija Slavka Linića u vladi Zorana Milanovića,

VOYO logo
VOYO logo

U Veloj Luci potpisuje se peticija protiv izgradnje marine Ive Šegona, sina glasovitog Branka Šegona, pomoćnika bivšeg ministra financija Slavka Linića u vladi Zorana Milanovića, piše Slobodna Dalmacija.

Sandra Baničević, jedna od inicijatorica peticije, tvrdi da je odaziv sve intenzivniji te je u tri dana peticiju potpisalo petstotinjak ljudi, a planira se i prosvjed. Prema čudnovatom projektu trebala bi u moru, usred uvale, na već postavljenim pontonima niknuti zgrada, a uz nju i marina.

U spomenutoj peticiji mještani traže hitno zaustavljanje radova luke nautičkog turizma Vela Luka na trenutnoj lokaciji te tvrde da u "elaboratu koji je investitor projekta LNT Vela Luka naručio od tvrtke Interkonzalting" stoji da će izgled lokacije biti trajno promijenjen izgradnjom i korištenjem ovog zahvata, ali smatra se prihvatljivim, s obzirom na ekonomsku korist koju bi zahvat trebao donijeti Općini.

Negativni utjecaj buduće marine na morsko dno, kvalitetu mora i ekološku bioraznolikost

"Međutim nigdje ne postoji vizualna studija, model ili fotomontaža koja prikazuje tu trajnu izmjenu krajobraza, iako se radi o preko 5 metara visokim objektima i zatvaranju jedinog pogleda koji uvala ima prema otvorenom moru," stoji u tekstu peticije.

Peticija spominje da elaborat navodi i negativni utjecaj buduće marine kako na morsko dno i pripadajuću biocenozu, tako i na kvalitetu mora te ekološku raznolikost, piše Slobodna.

"Takvi utjecaji su zanemareni, iako je 90 posto turista koji posjećuju Hrvatsku, u anketi koju je proveo Institut za turizam, ocijenilo upravo čisto more kao glavni motiv dolaska u Hrvatsku. Bez vidljive procjene zaključeno je da su svi ti negativni utjecaji prihvatljivi u odnosu na ekonomski aspekt zahvata", navodi se u peticiji.

Ekonomski aspekt marine nije detaljno istražen

U peticiji se tvrdi da ekonomski aspekt marine nije detaljno istražen, niti postoji usporedba "sa sličnim primjerima u Hrvatskoj i svijetu unatoč faktoru koji se u slučaju ove studije nije smio izuzeti, a odnosi se na specifičnost uvale i lokacije zahvata u samoj uvali".

Baničević dodaje da je lokacija zahvata interes ne samo Velolučana i otočana, nego svih građana RH i Europske unije te tvrdi da su peticiju potpisali svi koji smatraju da lokacija zahvata nije u skladu s konceptom održivog razvoja i da će trajno nagrditi prirodne resurse Vele Luke.

Radovi gotovi do početka iduće turističke sezone

Ističe da su daljnji koraci slanje peticije svim resornim tijelima koja su nadležna donositi odluke i rješenja za projekt izgradnje LNT Vela Luka te, ako to bude potrebno, u konačnici i referendum.

Šegon kaže za Slobodnu da će radovi biti gotovi do početka iduće turističke sezone, piše Slobodna.

Načelnica Vele Luke Katarina Gugić nije dala komentar.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali