
Hrvatska od danas bogatija za novine koje su osnovali zadrugari

Licencirano izdanje
Osmomjesečni rad zadrugara
Kako je na predstavljanju prvog broja u knjižnici Bogdana Ogrizovića objasnio glavni urednik hrvatskog izdanja Stipe Ćurković, projekt je posljedica osmomjesečnog rada više od desetero članova zadruge KopMedija s nadom da će LMD biti prepoznat kao projekt od javnog interesa.
Zašto LMD ponovno u Hrvatskoj?
"Smatrali smo da će njegovo objavljivanje pridonijeti pluralizaciji medijske scene, na kojoj je vrlo malo tiskanih neprofitnih medija. Također smo smatrali da će pridonijeti afirmaciji ambicioznijeg, kritički samosvjesnog i demokratski angažiranog novinarstva, a time i povećanju nivoa javnih rasprava o ključnim društvenim, ekonomskim i političkim procesima", kazala nam je članica uredništva Andrea Radak.
LMD, kako je istaknula, stavlja snažan naglasak na međunarodni kontekst i na analize globalnih procesa, a predstojeći ulazak Hrvatske u EU samo povećava politički značaj informiranosti o procesima koji nadilaze uže nacionalne granice. "Naime, u uvjetima globalizacije tiskani mediji u Hrvatskoj nemaju prave vanjsko-političke rubrike, ako pod time ne računamo pogled zarobljen euroatlantskim okvirom", kaže Radak dodajući kako je tu funkciju prije ispunjavao Vjesnik koji je imao dopisništva u svim važnim europskim i svjetskim gradovima, međutim nema ni dopisništava ni
Objašnjavajući zašto baš zadruga kao izdavač, Radak kaže kako na pitanje o ulozi medija u društvu nije moguće odgovoriti bez da se promisli o vlasničkim i organizacijskim oblicima koji određuju uvjete novinarskog rada. "Uređivačka politika i izbor sadržaja samo su pola posla, dok je druga polovica, ne manje važna, izbor organizacijskog oblika koji neće producirati hijerarhijske odnose koji postoje u većini drugih redakcija. Stoga nam se zadruga učinila kao najlogičniji izbor", ističe.
'Radimo onako kako bi se u novinarstvu trebalo raditi'
"Držimo da je cijeli ovaj projekt određeni tip zauzimanja pozicije o tome kako bi novinarstvo moglo, a po našem uvjerenju i trebalo izgledati, u kontekstu onoga što vidimo da se zadnjih 20-ak godina događa u novinarstvu u smislu trendova i tendencija. Govorim o dominantnim velikim medijima", dodao je glavni urednik Stipe Ćurković.
Kako je objasnio, 70 posto sadržaja hrvatskog izdanja prevodit će se iz francuskog izdanja, dok će 30 posto biti hrvatski sadržaj. Kroz sadržaje im, kazao je, nije cilj predstavljati niz izoliranih događaja već dati pozadinu ili identifikaciju dubinskih procesa bez kojih vijesti nisu razumljive.







![[KVIZ] Koliko znaš o naočalama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296697/H-c11c7b63-62e9-48ab-95eb-e2384188d3bb-550.webp?1749020945)













