
Hrvatski potrošači na samom dnu Europe: Varaju nas na mesu, autima i stanovima

Svjetski je dan prava potrošača - Hrvati su i dalje na dnu europske ljestvice kada je riječ o poznavanju prava potrošača, ali i zadovoljstvu robom i uslugama.
Ove godine posebna pozornost usmjerena je na pametne uređaje i zaštitu potrošača u digitalnom svijetu.
Presitne deklaracije, povrat i zamjena neispravnih proizvoda, internetska trgovina i telekomunikacijske usluge često zadaju probleme potrošačima.
Potrošačke udruge na Svjetski dan prava potrošača upozoravaju - Hrvati su na posljednjem mjestu kada je riječ o educiranosti i informiranosti o svojim pravima.
''Ljudi bi trebali znati da imaju pravo u dvije godine tražiti novi uređaj ili povrat novaca i to ne znaju nego nose uređaje na servis tri ili četiri puta i onda dođu k nama, a prođu onda i te dvije godine'', upozorava predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević.
Na dnu smo europske ljestvice i po zadovoljstvu potrošača robom i uslugama.
Najgore stojimo kada je riječ o trgovini mesom i mesnim proizvodima, rabljenim automobilima, elektroničkim uređajima i uslugama kod prodaje nekretnina.
''Radikalnim smo zaokretima počeli stvari mijenjati i ovo danas
bi trebalo doprinijeti osvještenosti potrošača. Jednostavniji
zakonodavni okvir, digitalne tehnologije svima nama moraju pomoći
da se dignemo na tim ljestvicama'', poručuje ministar
gospodarstva Darko Horvat.
''Naručujete karte preko mobitela i za vlak i za autobus i za kino i za kazalište, kupuje se i naručuje i treba biti veća sigurnost i zaštita tih naših podataka'', ističe Knežević.
Bilo da je riječ o internetskoj kupnji ili onoj u trgovini, prije svega je najvažnije dobro se informirati.





















