
Zastrašujući niz zrakoplovnih tragedija u 2025.: Je li i dalje sigurno letjeti?

Tragedija koja se dogodila u Indiji najnovija je u nizu od najmanje 13 zrakoplovnih nesreća koje su se dogodile u 2025. godini
Let Air Indije još je jedan u nizu zrakoplovnih nesreća ove godine koji izaziva zabrinutost oko toga koliko je letenje danas zapravo sigurno.
Više od 240 osoba u četvrtak je izgubilo život kada je let Air India 171, koji je s aerodroma u Ahmedabadu poletio prema londonskom Gatwicku, pao na tlo svega nekoliko minuta nakon polijetanja i u trenutku eksplodirao.
Uzrok nesreće još uvijek nije poznat, a istraga bi mogla potrajati tjednima, čak i mjesecima. Unatoč tome, već su se pojavile brojne teorije, uključujući mehanički kvar, pogrešku pilota pa čak i mogućnost da je avion udario u jato ptica.
Najmanje 13 nesreća ove godine
Tragedija koja se dogodila u Indiji najnovija je u nizu od najmanje 13 zrakoplovnih nesreća koje su se dogodile u 2025. godini. U tim nesrećama, prema dostupnim izvješćima, smrtno je stradalo 132 ljudi, a čak šest nesreća dogodilo se u Sjedinjenim Američkim Državama, piše Daily Star.
Točan broj poginulih u Indiji još nije potvrđen, ali s obzirom na to da se u avionu nalazilo 242 putnika, ukupan broj poginulih u avionskim nesrećama ove godine mogao bi dosegnuti 373. Nevjerojatno, barem jedan putnik – Britanac po imenu Vishwash Kumar Ramesh – preživio je pad zrakoplova Air Indije.
U jednoj od ranijih nesreća ove godine, na letu zrakoplovne tvrtke Delta Air Lines koji se dogodio 17. veljače u Torontu, sudjelovalo je 76 putnika i četiri člana posade. Svi putnici, uključujući i članove posade, preživjeli su, a zadobili su samo lakše ozljede. Istragom je utvrđeno da je zrakoplov sletio prebrzo, a potom mu je otkazao stajni trap.
Prolaze temeljitu obuku
Unatoč visokom broju smrtnih slučajeva ove godine, zračni promet općenito se smatra najsigurnijim načinom putovanja, s godišnjom stopom ozljeda od samo 0,01 na 100 milijuna prijeđenih putničkih milja.
U zemljama sa strogim zrakoplovnim regulacijama, poput SAD-a, Velike Britanije, Australije i Kine, rizik od smrti po ukrcaju putnika iznosi otprilike jedan prema 100 milijuna, navodi Arnold Barnett, profesor statistike na MIT Sloan School of Management.
Stjuardese i stjuardi također prolaze temeljitu obuku za sigurno postupanje s putnicima u slučaju hitnih situacija. Pamela Neely, zaposlenica jedne velike američke zrakoplovne kompanije, izjavila je: "Za početak, da bismo postali stjuardese ili stjuardi, prolazimo intenzivnu obuku koja traje između četiri i osam tjedana, ovisno o aviokompaniji."
Ta se obuka obično provodi u posebnim centrima koji uključuju simulirane kabine zrakoplova u kojima osoblje vježba različite scenarije poput dekompresije, otvaranja izlaza za nuždu i evakuacije u vodi, kao i rješavanje sukoba s problematičnim putnicima, izvještava CN Traveler.
U slučaju nesreće, istražitelji Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB) dužni su prikupiti veliku količinu dokaza za službeni izvještaj. Zrakoplovni stručnjak Anthony Brickhouse naglašava da se takve istrage provode kako bi se u budućnosti spriječile slične nesreće.
Bivši pilot američke zrakoplovne kompanije Dan Bubb ističe kako se neprestano razvija i uvodi nova tehnologija s ciljem povećanja sigurnosti u zračnom prometu. "Savezna zrakoplovna uprava (FAA) uložila je milijune dolara i više od desetljeća u testiranje novog sustava kontrole zračnog prometa pod nazivom Next Generation, čiji je cilj učiniti zračni promet sigurnijim i učinkovitijim", rekao je Bubb.
Avionske nesreće smrtnim posljedicama u 2025. godini:
7. siječnja: Thompson Bay, Australija – 3 poginula
9. siječnja: Zračna luka Ubatuba, Brazil – 1 poginuli
29. siječnja: GPOC Unity Airstrip, Južni Sudan – 20 poginulih
29. siječnja: El Volcán, Venezuela – 3 poginula
29. siječnja: Washington, SAD – 67 poginulih
31. siječnja: Philadelphia, SAD – 7 poginulih
6. veljače: Ampatuan, Filipini – 4 poginula
6. veljače: Alaska, SAD – 10 poginulih
10. veljače: Arizona, SAD – 1 poginuli
14. veljače: Florida, SAD – 1 poginuli
19. veljače: Arizona, SAD – 2 poginula
17. ožujka: Roatán, Honduras – 13 poginulih
12. lipnja: Ahmedabad, Indija – potencijalno 241 poginuli
POGLEDAJTE VIDEO: Nesreća aviona u Ahmedabadu: Svjedočanstvo Indijca koji živi u Hrvatskoj
















