SREĆA ILI PRAVILO? /

Obojica preživjeli avionske nesreće na sjedalu 11A: Stručnjaci razotkrili mit o 'najsigurnijem sjedalu'

U prosincu 1998. godine, Ruangsak je imao samo 20 godina kada se tajlandski let TG261 srušio prilikom pokušaja slijetanja na zračnu luku Surat Thani na jugu Tajlanda

VOYO logo
VOYO logo

Kada je tajlandski glumac i pjevač Ruangsak Loychusak vidio vijest o padu aviona Air India 12. lipnja, jedan detalj mu je detalj bio posebno zastrašujuć. Jedini preživjeli putnik sjedio je na sjedalu 11A – istom broju sjedala na kojem je i on sjedio kad je preživio smrtonosnu nesreću prije gotovo 27 godina, piše Straits Times.

Let Air India AI171 srušio se u četvrtak ubrzo nakon polijetanja iz Ahmedabada. Od 242 osobe u Boeing 787-8 Dreamlineru, preživio je samo Britanac Vishwash Kumar Ramesh.

"Ne znam kako sam izašao živ. Neko vrijeme sam mislio da ću umrijeti. Ali kad sam otvorio oči, vidio sam da sam živ. I otkopčao sam sigurnosni pojas i izašao odande. Svi su umrli pred mojim očima", rekao je Kumar Ramesh.

Preživio pad aviona kada je imao 20 godina

U prosincu 1998. godine, Ruangsak je imao samo 20 godina kada se tajlandski let TG261 srušio prilikom pokušaja slijetanja na zračnu luku Surat Thani na jugu Tajlanda. Avion je pao u močvaru, a poginulo je 101 od 146 osoba u avionu.

Ruangsak je preživio i tijekom godina javno je govorio o traumi i krivnji preživjelog koju je nosio. Navodno je gotovo deset godina odbijao letjeti.

Sada, kada su dvojicu preživjelih povezala ista oznaka sjedala, interes za sjedalo 11A eksplodirao je na internetu.

Ne postoji 'najsigurnije sjedalo'

Iako je Vishwashovo mjesto pored funkcionalnog izlaza za hitne slučajeve bilo ključno, stručnjaci kažu da to nije uvijek slučaj. 

"Svaka nesreća je drugačija i nemoguće je predvidjeti preživljavanje na temelju položaja sjedala", rekao je Mitchell Fox, direktor američke Flight Safety Foundation.

Raspored sjedala u zrakoplovima jako varira i ono što je povoljno sjedalo u jednom modelu, u drugome to možda nije.

Ron Bartsch, predsjednik tvrtke AvLaw Aviation Consulting sa sjedištem u Sydneyju, rekao je da je toga dana sjedalo 11A očito bilo najsigurnije jer se nalazilo pokraj izlaza za nuždu.

Stručnjaci za zračnu sigurnost podsjećaju putnike da preživljavanje češće ovisi o pripremljenosti nego o sreći.

Pažljivo slušanje sigurnosnih uputa, poznavanje najbližeg izlaza i bezodvlačno praćenje uputa posade može značajno povećati šanse za preživljavanje.

POGLEDAJTE VIDEO: Na vidjelo izašao horor avionske nesreće u Indiji: 'Vidio sam mrtve sjuardese'

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali