
Toyota Rav4 Hybrid

Kad spomenemo proljetno vrijeme u srcu zime tad nam prvo na um
padne Španjolska. A upravo je tamo, na Costa Blanci Toyota
predstavila novo izdanje svog SUV bestsellera, RAV4. Toplo
vrijeme i prekrasne zavojite ceste uz more, ali i brdima iznad
grada omogućili su nam da uživamo u automobilu s kojim Japanci
nastavljaju pisati povijest automobilizma.
Čak 197 KS dobiva se kombiniranjem 2,5-litrenog
četverocilindričnog motora (Atkinsonov ciklus) i dva
elektromotora – od kojih je jedan smješten na prednjoj, a drugi
na stražnjoj osovini čime je na taj način dostupan s „E-Four“
pogonom na sva četiri kotača bez potrebe za središnjim pogonskim
vratilom. Time nudi više prostora na stražnjoj klupi, povećanu
trakciju na lošim terenima i sposobnost vuče prikolice mase do
1.650 kg. Hibridni pogon kombinirano isporučuje 145 kW/197 KS te
posve uglađeno i bez trzaja ubrzava do 100 km/h kroz 8,3 sekunde
uz emisije CO2 od 115 g/km. Na testnoj ruti od nekih 120
kilometara proveženih u svim uvjetima prosjek potrošnje bio nam
je 5,5 litara za model s prednjim pogonom, odnosno 7,4 litre za
verziju E-Four koja je i teža nekih 120 kg.
Pri tome ćete doslovno uživati jer je pogon kontroliran uglađenim e-CVT prijenosom, koji bez trzaja i trenutno prenosi snagu na osovine, a omogućuje razinu ugode u vožnji koja se gotovo ne može usporediti s konvencionalnim pogonom, čak i u slučaju brzih automatskih mjenjača s dvostrukom spojkom.
Na kraju, a do šlaga uopće nismo ni došli, je provjerena pouzdanost koja u stopu prati Toyotine hibride. Već godinama brojni testovi kvalitete i pouzdanosti svrstavaju upravo Toyotine hibride u sam vrh ponude, a dokazi toga stižu iz svih krajeva svijeta. Razlog je jednostavan, a ima ih više: hibridi imaju manje pokretnih dijelova od konvencionalnog pogona (nema spojke niti elektropokretača motora), benzinski motor čak 40% vremena u vožnji je isključen, podmazivanje svih vitalnih dijelova motora vrši prije samog pokretanja i kočioni sustav može imati puno veći radni vijek ukoliko se koristi generatorsko usporavanje (regenerativno kočenje).
Cijene? Bazni benzinski model, RAV4 AWD Active do registracije stoji 245.900 kuna dok su dizeli isključivo s pogonom na prednju osovinu i stoje od 209.900 kn naviše. Hibridna ponuda počinje 259.900 kuna naviše. Limitirana početna serija brojat će 200 primjeraka a svaki model dolazi s jedinstvenom oznakom i brojem.
Uvođenjem hibridne tehnologije u gamu popularnog modela RAV4, Toyota okreće novu stranicu u ponudi hibrida na hrvatskom tržištu i nudi mogućnosti kakve do sada nismo očekivali od jednog hibridnog modela japanske marke.
Okvir: Ponuda motora
Novi hibridni pogon predvodi ponudu EURO 6 motora. Tako trebamo spomenuti i sjajan turbodizelaš koji je Toyota dobila suradnjom s BMW-om, obujma dvije litre koji u verziji s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem razvija 105 kW/143 KS i 320 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 zadržava na razinama do 123 g/km. Znatno dorađeni 2,0-litreni benzinski motor s pogonom na sva četiri kotača te izborom ručnog ili automatskog CVT mjenjača sada kombinira 111 kW/151 KS i 195 Nm okretnog momenta, uz emisije CO2 od 149g/km.













