DJECA I FINANCIJE /

Kako novac uđe u bankomat? Pitanja od kojih boli glava i kako djecu učiti o novcu uz slikovnicu

O novcu se može učiti još u vrtićkoj dobi i djeca itekako mogu shvatiti da se novac mora zaraditi, potom štedjeti da bi nešto kupili

VOYO logo
VOYO logo

Je li bankovna kartica obična plastika kojom se može kupiti beskonačno puno stvari, odakle novac u bankomatu te zašto baš mama može podignuti novac sa svoje kartice, a ne i netko umjesto nje - sve su to pitanja koja muče djecu i koja već od najranije dobit mogu naučiti mnogo toga o novcu.

Tako su nastale i tri slikovnice "Slonić Miro" koje uz pomoć simpatičnog junaka vodi djecu kroz priču o prvom džeparcu, potom ih uči kako uštedjeti za svoj bicikl ili kako zaraditi prve novčiće.

Djeca itekako mogu učiti o novcu od najranije dobi - potvrđuje nam to Eva Horvat, članice Uprave Raiffeisen društva za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima i suorganizatorica Tjedna financijske pismenosti koji se održao u Zagrebu i na kojem su na radionicama, panelima i predavanjima osnaživali financijsku pismenost na tržištu.

Približila nam je što se u slikovnicama krije: "Djeca kroz slikovnicu uče kako mogu izdvojiti nešto novca od džeparca koji dobiju od roditelja, baka i djedova, uštedjeti pa kupiti bicikl. Naš slonić ima i sestru pa kroz igru s njom također uči o financijskim institucijama, na primjer - što je banka, kako otići u banku i otvoriti račun."

A kako Slonić Miro (a onda i dijete) uči o novcu? Slonić Miro shvaća da njegovi roditelji moraju svakog dana naporno raditi kako bi zaradili novac, a onda - na mamin i bakin prijedlog - Miro počinje pomagati u kućanskim poslovima i zarađivati. On tako zalijeva cvijeće, posprema sobu, usisava, iznosi otpad - novčić po novčić i dovoljno za novi bicikl!

"I ne uče djeca samo o svojoj štednji, ona itekako mogu shvatiti i naučiti nešto o štednji svojih roditelja. Isto tako, mogu saznati što znači plaća, mirovina njihovih baka i djedova. U slikovnici kroz dobre primjere izdvajanja njihovih malih džeparca, stavljanja novca na stranu, shvaćaju koliko je vremena potrebno da bi oni sebi nešto kupili. A imamo primjer i kako je to bilo ranije - kad su svoj džeparac odmah potrošili. Oni vide razliku u ta dva ponašanja", govori nam Eva Horvat.

Financije jesu za mnoge teška tema i zato su financijska pismenost i edukacija vrlo važni te je to jedan od glavnih ciljeva manifestacije Tjedna financijske pismenosti koji se održavao u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu.

Učenje može početi i u predškolsko doba, motivacija (na primjer za štednju da sebi nešto kupe) dobar je način učenja.

Općenito govoreći o financijskoj pismenosti u Hrvatskoj, naša sugovornica kaže kako međunarodna istraživanja pokazuju da ona raste, ali da je financijska pismenost u Hrvatskoj čak iznadprosječno dobra u odnosu na razvijenije zemlje.

"Ali prostora za napredak i dalje ima i zato radimo i na edukaciji djece na njima primjeren način, kroz slikovnice koje su dostupne u Raiffeisen poslovnicama", govori Eva Horvat.

POGLEDAJTE GALERIJU || Najizazovnija zanimanja na svijetu

POGLEDAJTE VIDEO || Mali genijalci: Djeca osnivaju tvrtke, a neki već smjenjuju i šefove!

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali