
Laka akcija za djecu, bez napetosti, straha i misterija s neuvjerljivim feminističkim obratom

Manje-više dosadna, predvidljiva, neoriginalna, generička i sterilno ispričana filmska priča solidne estetike i manjkavih dijaloga,
Film se doima prije poput nekakvog tranzicijskog djela prema ništavilu ili nečemu. To nešto, eventualni nastavak, sumnjam da će se dogoditi u skorijoj budućnosti, a ako se dogodi i bude volje za napraviti nešto vrijedno, bit će potreban radikalan zaokret, uz preispitivanje cjelokupnog koncepta. Tome govori u prilog i činjenica da je, ironično, doživio vlastitu mračnu sudbinu podbacivši na kinoblagajnama diljem svijeta. Od financijskog potopa vjerojatno ga mogu spasiti još samo drugi mediji i streaming.
Dva Cameronova klasika
U stvarnosti jedina dva bitna
Koliko god iz današnje perspektive vizija budućnosti i strojeva u prvom
Na drugoj strani, vizualno superiornija, skuplja, "pričljivija" i složenija dvojka
Feministička crta
Na liniji
Ta feministička crta nešto je izrazitije nastavljena i u
"Ljudi poput tebe su izgradili hidrogensku bombu. Muškarci poput tebe su je izmislili. Mislite da ste tako kreativni. Ne znate vi što zaista znači nešto stvoriti, stvoriti život, osjetiti kako raste u tebi. Sve što znate stvoriti je smrt i razaranje", zaključi Sarah sugerirajući da je trebao predvidjeti kakve će razorne posljedice imati izum procesora.
Povratak korijenima
U toj budućnosti, 2020. godine, Sarah (Linda Hamilton) je sada starija žena, ali nimalo manje opasna. Dapače, nakon gubitka sina, pronašla je novi smisao života u lovu na terminatore koje iz budućnosti sada šalje nova umjetna superinteligencija nazvana Legion. Nakon što u Meksiku spasi mladu ženu Daniellu Ramos i pripadnicu otpora iz budućnosti Grace od napada najsuvremenijeg terminatora, ujedini se s njima u nastojanju da održe na životu Daniellu, misleći da je ona naslijedila Sarinu sudbinu rađanja spasitelja. "Neka netko drugi bude majka Marija", cinično komentira u jednom trenutku Sarah.
Radikalni feministički obrat
Umjereni feminizam dvojke autori su doveli do svoje moguće radikalne konkluzije. "Muškarci nisu uspjeli spasiti svijet, stvari su postale samo zamršenije i gore, vrijeme je za pružiti priliku ženama", čini se da poručuje film. Stoga se ispostavlja da je ovaj put malena Daniella spasitelj, a ne neki njezin budući sin. Na taj način čini se da je cilj bio dekonstruirati arhetip spasitelja kao muškarca te istovremeno isprovocirati konzervativce.
Ideologija se tim više nazire i u činjenici da je Daniella Meksikanka, zaposlena u američkoj automobilskoj tvornici s bazom u Meksiku koja zajedno s bratom sanja o tome da se odseli u Sjedinjene Države u potrazi za boljim životom. Lako je moguće da su se autori slatko smijali pri stvaranju filma, razmišljajući kako će podbosti antiimigracijski raspoloženog američkog predsjednika Donalda Trumpa i desničare idejom da je upravo jedna pripadnica manjine izabranica koja će spasiti svijet od zlih strojeva.
No, sve se u konačnici čini kao neuvjerljivo podilaženje viziji ginekokracije, društva u kojemu je moć u rukama žena. Svega 155 centimetara visoka, bez ikakvog vojnog, borilačkog, taktičkog i sl. treninga, krhka i nekarizmatična Meksikanka Daniella (glumi je Kolumbijka Natalia Reyes) doima se prije poput nezrele klinke, nego potencijalnog vođe pokreta otpora koji bi trebao pobijediti naprednu umjetnu inteligenciju. I to kakvu umjetnu inteligenciju – sposobnu za stvaranje ubojitog i gotovo neuništivog terminatora Rev-9 (Gabriel Luna), sastavljenog od dvaju različitih etiteta, endokostura i mimetičkog likvidnog metala koji može mijenjati oblike.
Takav tip feminističkog obrata možda je funkcionirao u odličnom posljednjem nastavku
Besmislenost života
Poput prva dva dijela Terminatora, i ovaj posljednji pokušava biti filozofski relevantan sugeriranjem da je život bez svrhe besmislen, nevrijedan života, čak i za naprednu umjetnu inteligenciju. U sredini filma imamo priliku upoznati ostarjelog Carla, terminatora T-800 (Arnold Schwarzenegger), koji je nakon ubojstva Johna kao autonomni stroj razriješio egzistencijalnu krizu pronašavši novi smisao života u pomaganju Sari, šaljući joj u porukama lokacije terminatora, te se skrasio s ljudskom obitelji. Tijekom godina razvio je osjećaj savjesti i smisao za humor, tako da se pridruži trima ženskim "mušketirima" u gotovo nemogućoj misiji uništavanja, kako ga je Miller nazvao, "dvostruko smrtonosnijeg" Rev-9.
Na kraju,


















