
'Kralj Staten Islanda' ima dozu neobičnosti, ali za nešto više treba biti daleko opasniji

Kralj Staten Islanda, tematizirajući heroje današnjice poput vatrogasaca i medicinskih sestara, sugerira optimizam, nadu i vjeru u bolju budućnost.
O filmu je u današnje vrijeme teško pisati, a da barem jednom ne spomenete taj zlokobni koronavirus zbog kojega su kino projekcije uglavnom odgođene za jesen ili sljedeću godinu.
Dramu sazrijevanja i odrastanja prožetu humorom Kralj Staten Islanda režirao je Judd Apatow, poznat po komedijama poput
Kako je redatelj objasnio u intervjuu za Explore Entertainment, film je nešto poput misaonog eksperimenta kakav bi Davidsonov život bio da se nikada nije pronašao u komediji. „Komedija je doista bila njegova spasiteljica, dala mu je usmjerenje... Radeći na filmu i razmišljajući o svom životu, za nadati se je da je imao katarzično iskustvo u nastojanju da se oslobodi mnogih prepreka koje su mu komplicirale život“, objasnio je Apatow te dodao da film razmatra probleme uzrokovane gubitkom člana obitelji za koje je potrebno dosta vremena da bi se riješili. "Sretna si što ga nisi imala priliku upoznati, u redu? Jer zbog toga si gotovo normalna. Da si ga upoznala znala bi da je bio jebeno najbolji tip ikada i to bi upropastilo ostatak tvog života", kaže Scott sestri u jednom prizoru filma koja je zabrinuta za njega i njegovu budućnost.
Osvrt o herojima
Objašnjavajući zašto su se odlučili na brzo objavljivanje filma putem online videoteka, Apatow je također rekao kako je film Davidsonova posveta ocu i obitelji, no istovremeno se na neki način tiče i trenutne situacije u SAD-u koji je snažno pogođen epidemijom koronavirusa. "To je bio njegov način razgovora o herojima i koliko su oni važni - a to vidimo sada svaki dan. Medicinske sestre, liječnici, ljudi koji rade u trgovinama, policajci, djelatnici hitne pomoći, vatrogasci, dostavljači, svi oni koji riskiraju za druge i pomažu održavati svijet. A ovaj film je djelomično o tim ljudima na koje se svi mi ugledamo". Pandemijski kontekst sasvim slučajno se poklopio s tematikom filma, ali mu je u takvoj izvanrednoj situaciji pružio novo značenje i svježi emotivni naboj.
Scott, tetoviran po cijelom tijelu, hašišar je kako sam već naveo, glas mu pomalo podsjeća na Heath Ledgerova Jokera iz drugog Nolanovog filma o Batmanu i kreće se u lošem društvu. Pa ipak, ne ostavlja dojam opakog dečka koji je pao na samo dno tame. Zapravo je simpatičan. Davidson je unio u njegov lik svoju bistrinu, smirenost, smisao za dobro i loše te smisao za humor, što su razlozi zašto ne pobuđuje osjećaj moralne odvratnosti kao neki drugi slični filmovi. Pomalo je umjetnički tip osobnosti s neobičnim idejama. Primjerice, ima želju otvoriti restoran za tetoviranje u kojemu bi se uz tetoviranje posluživalo i jelo.
Jednom prilikom naivno odlazi u studio za tetoviranje u potrazi za poslom. Vlasnika studija Colsona glumi američki reper Machine Gun Kelly iz Clevlanda, Ohio, uz čiju pjemu "Till I Die", interesantno je napomenuti, izlazi se boriti u oktagon UFC-ov prvak u teškoj kategoriji te po profesiji vatrogasac i medicinski tehničar Stipe Miočić, inače hrvatskih korijena. Scottovo umijeće tetoviranja je rudimentarno zbog čega ga Colson odbije. Ipak, posjeduje jaku volju i želju za napredovanjem, pa je u stalnoj potrazi za novim dobrovoljcima.
Spletom okolnosti, stvari se započnu dramatično mijenjati nakon što besplatno tetovira liniju maloljetnom dječaku. Isprva bijesan, dječakov otac Ray (glumi ga izvrsno komičar Bill Burr), po profesiji također vatrogasac, spetlja se sa Scottovom majkom, započene vezu i useli se kod nje u kuću. Činjenica da je Ray vatrgasac poput Scottova oca i da ga želi pokrenuti kako bi se osamostalio i napravio nešto od sebe u životu, izvor je daljnjih dramatičnih tenzija, preokreta i komičnih situacija.
Implicitni konzervativizam
Prednost
Tehnički prigovori mogu ići u smjeru trajanja filma, nekih nepotrebnih ekskursa ili možda načina montaže. Kada je u pitanju sadržaj nekome će možda zasmetati nedostatak jačeg humora, iako sam osobno dojma da je dobro izbalansiran humor s, ipak, primarnom dramom. Međutim, čini mi se da se pravi prigovor krije negdje drugdje, a to je u implicitnom konzervativizmu. Pod tim mislim zagovaranje vrijednosti tradicionalne obitelji, domoljublja i poznatih društvenih institucija kao mesijanskih okvira unutar kojih bi život trebao zadobiti smisao.
Kroz druženje u vatrogasnoj postaji s Rayjem i ostalim vatrogascima, Scott otkriva nepoznate detalje iz života pokojnog oca te istovremeno polako dovodi svoj život iz kaosa u red. Tako film pokazuje Scottov put od destruktivnog i neprilagođenog ponašanja prema konstruktivnoj socijaliziranoj osobi koja vjeruje u ljubav. Završavajući otvorenim krajem, poput fragmenta života,





![[KVIZ] Koliko znaš o tenisicama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296774/H-dae6cd24-6313-40c4-980e-c7a325d8b3b1-550.webp?1749026489)







