
Neobičan svijet Palm Springsa nudi malo eskapizma u sumornom vremenu koronavirusa

Koristeći se već poznatim konceptom vremenske petlje,
U vremenu kada je pandemija buknula u svijetu koji se počeo zaključavati unutar svojih dijelova, kada je Nacionalni stožer preuzeo kormilo društva, a poruka „Ostani doma“ iritantno odzvanjala na svakom koraku, na listama preporučenih filmova za gledanje redovito je uvrštavan kultni
Naravno, Beskrajni dan nije prvi takav film “zone sumraka”. Prije njega, primjerice, pojavio se kratkometražni film
A, mi smo, nekako slučajno baš za vrijeme parlamentarnih izbora, pomislili na trenutak da smo izašli iz beskonačne petlje koronavirusa, no nakon ponovne eskalacije širenja zaraze opet smo se našli u zoni sumraka “novog (ne)normalnog”. Stožer je najavio svakodnevne konferencije za novinare u 14 sati, uvode se strože mjere poput obveznog nošenja maski i ograničavanja većih okupljanja. Svemu tome ne nazire se kraj, znanstvenici upozoravaju da će na jesen biti još gore, a u tom kontekstu kriznog stanja i jedne od najdepresivijih godina za sedmu umjetnost pojavio se prije nekoliko dana novi film koji eksploatira tu već dosta puta viđenu premisu vremenske petlje – malo pomaknuta romantična komedija apsurda s minimalnim elementima znanstvene fantastike,
Funkcija vremenske petlje
U pitanju je dugometražni prvijenac redatelja Maxa Barbakowa i scenarista Andyja Siare koji parazitira na konceptu
Scenarist
U tom smislu, čini se kao da je misteriozna crvena svjetlost u pećini fenomen stvoren tek pukom slučajnošću koji posjetitelje pećine vodi u beskrajni dan. „Ne znam što je to. Moglo bi biti život, moglo bi biti smrt. Mogao bi biti san, možda te zamišljam, možda ti mene zamišljaš, moglo bi biti čistilište ili pogreška u simulaciji u kojoj se oboje nalazimo. Ne znam. Dakle, odlučio sam prije nekog vremena na neki način odustati i sveukupno prestati pokušavati shvatiti značenje stvari, jer jedini način življenja u tome je prihvatiti činjenicu da ništa nije važno“, kaže Nyles čiji trenutak kada je zaglavio u petlji, za razliku od Philovog u
Pseudoznanstveno objašnjenje
Osim navedenog i činjenice da je u Palm Springsu barem troje ljudi zaglavljeno u vremenskoj petlji, a ne samo jedan lik kao što je tipično za filmove takve tematike, postoji još jedan moment prema kojemu se razlikuje od svojih prethodnika - načinu na koji Sarah i Nyles na kraju uspiju razbiti ciklično vraćanje istoga dana. Umjesto nerazjašnjenog, ali alegorijskog izlaska iz petlje jednom kada glavni lik pounutri vrline i relevantne kompetencije, autori Palm Springsa odlučili su se za pseudoznanstveno, naturalističko objašnjenje izlaska.
Naime, Sarah se dosjeti mogućeg rješenja zagonetke nakon što provede dobar dio vremena proučavajući kvantnu fiziku i razgovarajući s fizičarima. Scenarist Siara je rekao za Gizmodo kako je doista posvetio dosta vremena proučavajući teoriju struna, gledao dosta videa na YouTubeu, otkrio zanimljive stvari o Cauchyjevu horizontu i razgovarao s fizičarima. "Dakle, znate, ako bi se to moglo dogoditi, pokušao sam barem racionalizirati ili objasniti način kako bi se to dogodilo i objasniti izlaz iz toga".
Neću vam sad baš otkriti sve, no način na koji uspiju izaći iz beskrajnog dana čini se beskrajno glupav, ali istovremeno u skladu s naravi ove uglavnom zabavne i apsurdne romantične komedije čiju neobičnost naglašava retro elektronika u stilu 1980-ih. Doduše,
U nedostatku nečeg kvalitetnijeg i supstancijalnijeg, film može poslužiti kao solidan ljetni bijeg, lak otklon od svakodnevice i sparina. Doživljaj nudi kroz komediju i nihilistički pogled na stvarnost obojan šarenom estetikom, u kojoj je ljubav prema drugom ljudskom biću jedna od subjektivnih svrha u procesu formiranja čovjeka kojemu je prvo dana egzistencija, pa tek onda, individualnim naporom, esencija i smisao.
Pa ipak, na samom kraju, ostaje pitanje – a što nakon što završi proces dohvaćanja značenja? Film završi, osjećaj je dobar. Sarah i Nyles su dvije velike kriške pizze što zajedno plutaju u bazenu poput ujedinjenih, primordijalnih, Aristofanovih sferičnih bića iz Platonova


















