
Volvo već punih 10 godina razbija svoje aute

Ovaj jedinstveni laboratorij u Torslandi slavi 10 godina postojanja. Gotovo 3.
Kada je švedski kralj Carl XVI Gustaf otvorio sigurnosni centar početkom 2000. godine, bio je to jedan od najnaprednijih instituta u automobilskoj industriji, a tu je poziciju zadržao do danas zahvaljujući stalnom implementiranju nove opreme i novih testnih metoda. Posljednja tehnološka injekcija dolazi u vidu serije digitalnih
Thomas Broberg, viši sigurnosni savjetnik pri Volvo Cars, rekao je ovom prigodom kako u laboratoriju mogu simulirati većinu scenarija koji rezultiraju nesrećama u svakodnevnom prometu. Njihovom analizom i testiranjem novih sigurnosnih tehnologija u
Pored toga, nove kamere nud izuzetan uvid u najsitnije detalje. Tu je i bezbroj minijaturnih kamera što su instalirane unutar automobila, kako bi 'pratile' događanja unutar vozila.
Trake se nalaze iznad šest metara dubokog 'rova' prekrivenog pleksiglasom, što omogućava snimanje kontakta ispod samog vozila. Tijekom godina ovaj je 'rov' svjedočio brojnim nevjerojatnim testovima. Primjerice, 2003. godine za predstavnike medija upriličeno je testiranje bočne zaštite Volva S40 u kojeg je pri brzini od 50 km/h bočno udario mnogo veći XC90.
Stupanj preciznosti u testu gdje dolazi do kontakta dva vozila pri brzini od 50 km/h je 2.5 centimetra. To odgovara vremenskom odsječku od dvije tisućinke sekunde. Usporedbe radi, treptaj ljudskog oka traje 60 tisućinki sekunde, što dovoljno govori o preciznosti laboratorija.
Testovi na obje trake mogu se provoditi i u suprotnom smjeru. Na kraju fiksne trake nalazi se betonska barijera, koja se može koristiti za različite testove, kao što je prevrtanje ili izbjegavanje prepreke. Na kraju pokretne trake nalaze se objekti okruženja, koji služe kao integralni dio laboratorija. Ovdje se testira utjecaj različitih objekata iz svakodnevnog vozačkog okruženja.
Glavna barijera teži 850 tona, a pokreće se uz pomoć zračnih jastuka. Uz to, tu je i 20 drugih fiksnih ili pokretnih barijera koje se koriste za najrazličitije reproduciranje nesreća. Pored redovno zaposlenih djelatnika, u laboratoriju 'radi' i oko 100 tihih, ali izuzetno učinkovitih sigurnosnih lutaka raznih veličina i starosti. Te lutke su napredni mjerni instrumenti s različitim dizajnom i konfiguracijom za različite situacije.
Rizik od sudjelovanja u nesreći i nastanka povrede u aktualnim automobilima Volvo prepolovljen je u odnosu na Volvo vozila iz 70-tih godina prošlog stoljeća. Broberg dodaje kako u Volvu čine kontinuirane nove korake prema viziji u kojoj nitko ne bi trebao umrijeti ili završiti ozbiljno ozlijeđen u novom vozilu do 2020. godine, a
















