Dva inovativna i zanimljiva žednouha
projekata koja će razveseliti sve posjetitelje koncertnih
događanja u organizaciji Žednog uho predstavljena su na danas
održanoj konferenciji za medije u Kući za ljude i umjetnost –
Laubi. Novitete su predstavili žednouhi
direktor Mate Škugor,
predsjednik Uprave Iskona Saša Kramar
te Sven Sorić, član
umjetničkog dvojca 'This Town Needs Posters'.
Projekt pod nazivom SuperUha Lauba rezultat je
novopokrenute suradnje između organizacije Žedno uho i
žednouhih izvođača, Laube te domaćih umjetnika i
dizajnera. Ova konceptualna troslojna interakcija za cilj ima
domaćoj publici pružiti jedinstven doživljaj suvremene aktualne
glazbe, galerijskog prostora i unikatnih vizuala, dok cijeli
projekt pogoni Iskon.
SuperUha Lauba u narednom će periodu prezentirati niz autentičnih
izvođača visoke umjetničke vrijednosti. Prvi koncert u sklopu
spomenutog projekta je nastup Mark Lanegan
banda
27. veljače, koji će pratiti
originalni vizuali proizašli iz laboratorija dvojca This Town
Needs Posters.
'Na razmišljanje o iniciranju ovog projekta potaknulo nas je
ozračje koja vlada u prostoru Laube; vrlo brzo mogli smo
vizualizirati niz izvođača koji bi se u njega savršeno uklopili.
Uvidjeli smo potrebu uključenja glavnog aspekta javnog djelovanja
same Laube - vizualnu umjetnost. U skladu s time, u projekt
smo uključili umjetnike i dizajnere za koje nam se čini da im
glazba igra bitnu ulogu u životu i stvaralaštvu te koji gaje
senzibilitet srodan izvođačima koji će u Laubu dolaziti u idućih,
nadamo se, puno godina. Tu smo praksu zapravo započeli već na
samom SuperUho festivalu i kombinacijom slikara Mirona Milića i
dizajnera Andre Giunia koji su pri kreiranju vizaulnog identiteta
odradili odličan posao. Za premijeru Superuhe Laube izbor je pao
na sjajan dizajnersko-eksperimentalni dvojac koji djeluje pod
etiketom This Town Needs Posters, a čiji nas je performans na
nedavnom koncertu grupe Earth u Močvari oduševio', izjavio
je Mate Škugor.
'This Town Needs Posters je dvojac koji se bavi dizajnom i
tiskom mahom koncertnih plakata. Sretni smo zbog pokretanja
suradnje sa Žednim Uhom jer imamo priliku raditi plakate za neke
od najzanimljivijih suvremenih izvođača. U našem radu su
oblikovanje plakata i tisak nerazdvojni proces u kojemu
prevladava analogni medij. Tehnika koju koristimo je visoki
tisak, to znači da od različitih materijala poput drva ili
linoleuma izrađujemo slova i grafiku, potom na njih nanosimo boju
i otiskujemo na papir. Svaki otisak je jedinstven, a greške ne
odbacujemo. Nekada tisak kombiniramo i s tehnikama koje uključuju
fotoosjetljive tehnike. Inspiracija nam je uvijek prenijeti
vijest o koncertu na neki zanimljiv način', izjavio je
Sven Sorić koji zajedno sa Hrvojem Spudićem
čini dizajnerski duo This Town Needs Posters.
Glazbeno-vizualni sadržaj SuperUhe Laube realizirat će se u
Zagrebu periodično tijekom cijele godine. 'Što se tiče
izvođača koji ćemo predstaviti, radi se o neupitnim autorskim
osobnostima koje se ne boje eksperimenta, a koje istovremeno
imaju i značajno sljedbeništvo, kako kod nas, tako i širom
svijeta. Visoka umjetnička vrijednost glazbenog i scenskog
izričaja pritom nam je zasigurno na prvom mjestu, ali ne treba
smetnuti s uma i komercijalni aspekt koji nerijetko prati
najbolje od takvih izvođača, kakav je i Mark Lanegan, čovjek
iznimne karizme i autorskog integriteta kojeg ćemo po četvrti put
ugostiti u Zagrebu i koji će, sada to sa sigurnošću možemo reći,
rasprodati i svoj treći koncert u nizu', dodao je Škugor.
Vrhunac cijelog koncepta predstavlja
SuperUho festival koji će narednog ljeta
kroz tri dana programa u Šibeniku predstaviti na desetke izvođača
koji se kvalitetom stvaralaštva uklapaju u cjelokupni koncept
projekta. Ovogodišnji SuperUho festival održat će se od 4. do 6.
kolovoza, a prvi potvrđeni izvođači su:
Einstürzende Neubauten, King Khan And The Shrines i
Rosetta.
'Naravno da bi ovakvo nešto bilo kudikamo teže, ako ne i
nemoguće, organizirati bez podrške Iskon Interneta, tvrtke koja
među rijetkima kod nas ulaže u projekte kojima oplemenjuje
kulturno-umjetnički život ove zemlje i njenih građana. Na
vlastitom smo se primjeru, najprije kroz Terraneo, a sada kroz
SuperUho festival, uvjerili kako je upravo kultura ta koja je
sposobna promjeniti društvo i dati mu nove perspektive, pa je
tako Šibenik, do jučer zaboravljeni i na prvi pogled
bezperspektivni grad, postao mjesto o kojem se danas priča kao o
mjestu sretnog života i svijetle budućnosti', zaključio je
Škugor.
Pored SuperUhe Laube, trenutno se intezivno radi na
produkciji jedinstvenog, inovativnog i interaktivnog
proizvoda koji će razveseliti sve žednouhe
obožavatelje i objediniti kompletan glazbeni sadržaj produciran u
proteklih, glazbeno intenzivnih 18 godina Žednog uha. Radi
se o e-knjizi 'Od uha do uha' koju će za
proslavu žednouhe punoljetnosti Mati Škugoru i njegovom
timu pokloniti Iskon, generalni pokrovitelj SuperUho festivala i
SuperUhe Laube.
Izdanje će uključivati zapise i sjećanja osoba koje su
sudjelovale u stvaranju i realizaciji Žednog uha, intervjue s
glazbenicima koji su kroz niz godina postajali prisni prijatelji
ekipe Žednog uha, kao i osvrte glazbenih kritičara koji su
pomagali spomenutu organizaciju svojom podrškom. Posebno će biti
zanimljiv interaktivni dio ove e-knjige. „Na
centralnoj web stranici projekta sredinom ožujka ćemo pozvati sve
zainteresirane fanove da urede vlastitu stranicu e-knjige
fotografijama i tekstualnim zapisima po vlastitom izboru. Time će
publika i fanovi Žednog uha postati dio uređivačkog tima s
posebnom zahvalom unutar knjige. Odabrani među njima će svoje
mjesto pronaći i u ukoričenom, tiskanom izdanju knjige koja će u
limitiranom izdanju biti predstavljena po završetku
projekta.“, pojasnio je Iskonov CEO Saša Kramar.
Svi glazbeni fanovi će se za vlastiti primjerak e-knjige moći
predbilježiti na web stranici projekta ili putem Iskonovih
promotora na koncertima u sklopu SuperUhe Laube i SuperUho
festivala. Prijave će krenuti već u petak na koncertu
Mark Lanegan benda. „Za prve predbilježene čitatelje
na licu mjesta su spremljeni i pokloni pomoću kojih ćemo
nazdraviti tzv. soft lansiranju projekta“, zaključio je
Krmar.