Iako se svi već polako privikavaju na novi oblik nastave,
situacija je daleko od idealne. Da je online nastava daleko
drugačija od onoga što su učenici prvotno zamišljali, smatra
srednjoškolka Lea. Mišljenja je da su
profesori koji se zaista trude i u ovim trenucima daju sve od
sebe zapravo u manjini.
Tvrdi da učenici dobar dio dana provode rješavajući zadatke koje
im nikada nitko nije objasnio. Pita se zato – ako se
obrazovanje svelo samo na to, jesu li profesori uopće
potrebni?
Pismo učenice je portal Srednja.hr prenio u cijelosti.
"Jedna od najčešćih tema ovih dana, a da nije korona, jest
online škola. Inspirirana pismima nekih vaših čitatelja, odlučila
sam i sama podijeliti svoje mišljenje.
Situacija u kojoj se nalazimo nikome nije laka i svi se
snalazimo kako znamo. Zato bih prvenstveno htjela zahvaliti svim
profesorima čiji se trud i podučavanje osim u fizičkim školama
očituju i u virtualnima. Svaka pohvala i samo tako
nastavite!
Učiteljica rasplakala đake i roditelje:
'Ovu zadaću svakako pregledati i da se niste usudili ne
izvršiti je!'
Međutim, bojim se da su takvi profesori u manjini. Online
škola na početku je zvučala odlično. Svi smo mi učenici vjerovali
da će to izgledati ovako nekako – ustaneš se kad ti odgovara i
baviš se nekim svojim zanimacijama (moji prijatelji, također
maturanti, radovali su se zajedno sa mnom što ćemo imati više
vremena učiti za maturu), a onda odeš na Teams i riješiš što
imaš. Pa, malo smo se prevarili. Iznenađujuće, ali online škola
nekako oduzima više vremena nego fizička. Zadatci koje dobijemo
često se ne daju riješiti u vremenu od 45 minuta (koliko traje
redovan školski sat), već oduzmu mnogo više.
Otac poslao snažnu poruku Divjak:
'Obraćam Vam se kako biste stekli bar jedan dodir s
realnošću'
Glavni je problem što u većini slučajeva nisu prisutna
objašnjenja, već najčešće samo prezentacija (koju u nekim
slučajevima nije napravio profesor, nego izdavačka kuća
udžbenika) i uputa 'riješite i pošaljite'. A prezentacija,
naravno, sadrži potpuno novo gradivo čije shvaćanje mnogima
oduzima puno vremena, pogotovo ako je riječ o matematici, fizici,
kemiji…
Totalni kaos u školstvu: Prvašići se ne mogu
upisati u škole, osmaši na mukama
Onda, kad primjerice odradiš matematiku, vidiš da su na Teams
u međuvremenu stigli zadatci iz još triju predmeta. Uz uzdah,
krećeš rješavati. Naravno, rokovi postoje,ali čak i ako su
velikodušni, bez konstantnog rješavanja ubrzo se nađeš zatrpan
pod gomilom zadataka. Nakon što si napokon riješio sve s Teamsa,
odeš na mail (jer, radi se na barem tri platforme) i tamo nađeš
još zadataka. Kada pak to riješiš, sjetiš se da bi trebao učiti i
za maturu, a umoran si, mrzovoljan, zabrinut i rastresen.
Najlakše je poslati hrpu zadataka koji tobože služe za
savladavanje novog materijala (tako se to stručno kaže), ali u
biti je cilj da učenici sve sami obrade, a profesor kroz poslane
odgovore dobije dokaz da je odradio svoj posao. Je li profesorski
posao uistinu samo slanje zadataka i davanje ocjena, kao što to u
većini slučajeva ispada ne samo u virtualnoj, već i u realnoj
školi? Ako se obrazovanje svelo samo na to, jesu li nam
profesori uopće potrebni? Opravdanost štrajka upitna je za mnoge
profesore, ali neću sada ulaziti u to.
Ovo su čekali i roditelji i đaci: Evo
kako će se provoditi ocjenjivanje do kraja školske
godine
Voljela bih da se online škola prestane shvaćati kao fizička
jer ona to nije. Drugačija situacija zahtijeva drugačiji pristup,
a u ovom bi se slučaju trebao napraviti odmak od klasičnog načina
podučavanja. Manje zadataka, više objašnjenja i više
solidarnosti. U slučaju maturanata, više brige oko mature umjesto
inzistiranja na detaljnom učenju deset do petnaest
predmeta."