
Austrijski par dugo plovi Jadranom, ali nikad nisu naišli na kontrole: 'U Hrvatskoj nam je ovo prvi put. Zato smo malo uzbuđeni'
Sigurnost je prioritet kako bismo imali uspješnu turističku sezonu. Pritom se ne misli samo na epidemiološku sigurnost, već i na onu na moru. Svake godine, gotovo 140 tisuća nautičara zaplovi Jadranom. Stoga osam Lučkih kapetanija svake sezone ima posebne akcije.
Ovaj austrijski par već dugo plovi Jadranom. Nisu nikad naišli na kontrolu, sve dok ih u ponedjeljak u pulskom akvatoriju nije zatekla Lučka kapetanija.
"Vez ovog broda je u Italiji, u Gradu. Tamo su nas više puta kontrolirali, a u Hrvatskoj nam je ovo prvi put. Zato smo malo uzbuđeni", rekao je za RTL Jürgen Starke iz Austrije.
Djelatnici Lučke kapetanije prvo provjeravaju sve dozvole. "Onda smo provjerili dozvolu same brodice, dozvolu za plovidbu te dozvolu za plovidbu hrvatskim teritorijalnim vodama, takozvanu vinjetu", kaže djelatnik pulske Lučke kapetanije, Davor Romić.
Previše prekršaja
Austrijanac Starke kaže da mu je ugodno ploviti, osim kada pojedinci glisiraju preblizu obali i kupačima. Takvih prekršaja ima najviše i teško ih je obuzdati.
"Zna se desiti da ne stignemo čisto rutinsku kontrolu napraviti koliko ima prekršitelja. Znači zaustavljamo samo prekršitelje tako da evo po jednom isplovljenju zna biti 8-9 prekršajnih naloga izdanih…", govori drugi djelatnik pulske Lučke kapetanije, Mirko Gruber.
Smanjen broj pomorskih nesreća
Osim jurnjave gliserima, po mogućnosti preblizu obale, najčešće su zabilježena prekrcavanja izletničkih brodova i neposjedovanje vinjete. Takvih je prekršaja u prošloj godini zabilježeno oko 1100, što je u državni proračun donijelo tri milijuna kuna. U prvih sedam mjeseci protekle tri godine Lučke su kapetanije provele 1500 akcija u kojima je spašeno oko 1200, a poginulo 40 osoba.
"Kapetanija jednostavno nije dimenzionirana za ovoliki ljetni promet I pokušavamo djelovati kod nautičara tako da ih upozoravamo da sami postanu svjesni što im se može dogoditi na moru", kaže kapetan Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe.
Ipak, njihove akcije su dovele do toga da broj pomorskih nesreća stagnira, unatoč sve većem broju nautičara.




















Crna statistika: Hrvatska u europskom vrhu po broju poginulih u prometnim nesrećama, zašto je to tako?

GORNJI MIHALJEVEC-MACINEC Zbog prebrze vožnje i alkohola vozilom završio u jarku!

LUDO SLAVLJE NA KORZU! Pogledajte fotografije i video: Tisuće ljudi dočekalo ekipu Rijeke i pehar za naslov prvaka!

Sreća što ne poštujem prometne znakove, jer bih davno bio mrtav

Lažni liječnici - zadarska policija savjetuje građane da budu na oprezu!

Volonteri i udomitelji obilježili deset godina ljubavi prema psima







