nešto u sustavu ne valja /

Gotovo 9000 maturanata lani nije položilo hrvatski jezik i matematiku: Jesu li rješenje nacionalni ispiti?

Nacionalni ispiti ocjena su sustava, a ne učenika. U Hrvatskoj se od 2006. godine provode tek povremeno

VOYO logo
VOYO logo

Loši rezultati državne mature, ali i oni na međunarodnim testovima upozorenje su da u sustavu obrazovanja nešto treba mijenjati. Nacionalni ispiti ocjena su sustava, a ne učenika. U Hrvatskoj se od 2006. godine provode tek povremeno i zbog toga rezultati nisu urodili promjenama. U Nacionalnim centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja smatraju sada je potrebno sustavno praćenje i uvođenje nacionalnih ispita. ''Oni sustav čine kvalitetnijim. Sam učitelj dobije informaciju koliko je njegovo poučavanje dobro i što treba promijeniti da bi mu rezultat bio bliži nacionalnom prosjeku. Oni se moraju sustavno provoditi da dobivamo informacije o učeniku", kaže Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. U Europskoj uniji, Hrvatska je uz Grčku i dio Belgije jedna od zemalja koja nema takve standardizirne ispite za praćenje učinkovitosti obrazovanja. Oni bi se trebali provoditi ciklički, a prema prijedlogu Nacionalnog centra pristupali bi im  učenici u 5. i 8. razredu osnovne škole i oni na početku 1. i 3. razreda srednje škole. Njihovo znanje provjeravalo bi se iz hrvatskog jezika, matematike, fizike, kemije, biologije, a iz prirode i duštva u osnovnim školama. Ravnatelj prirodoslovne škole Vladimira Preloga smatra prije nacionalnih ispita potrebno je svim učenicima u svim školama osigurati jednake uvjete. ''Nas u školama zanima što će se s tim raditi, koji je cilj, je li to samovrednovanje? Ali ako znamo da je 30 posto škola polivalentno i da se učenici biraju iz različitih programa, kako je to onda uporabljivo, a pitanje je i pristupa djeci", kaže Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga u Zagrebu. Povratna informacija trebala bi služiti i učenicima i učiteljima, ali i dati smjernice za kreiranje obrazovnih politika. Ministrica obrazovanja kaže sve skupa trebalo bi biti usklađeno s državnom maturom i obrazovnom reformom. ''Nacionalni ispiti su baš kao i mjerenje temperature - dobar indikator stanja u sustavu i poticaj za daljnje unaprjeđenje. Mi čekamo sada da Nacionalni centar razradi uvjete ii obavjesti ministarstvo da se krene s ispitima'', kaže Blaženka Divjak. Iz nacionalnog centra poručuju oni su spremni i s ispitima bi mogli krenuti i iduće školske godine, ali za sve trebaju zeleno svjetlo iz ministarstva.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali