
Mijenjaju se pravila oko ručne prtljage: Pogledajte veliku promjenu, osobito ako uskoro idete na aerodrom

Novo odobrenje EU-a odnosi se na 700 skenera koji se nalaze u 21 članici, izjavila je u utorak glasnogovornica Komisije za promet Anna-Kaisa Itkonen
Europska komisija objavila je u utorak da će ponovno dopustiti upotrebu sofisticiranih C3 skenera na aerodromima kako bi putnicima omogućili da kroz sigurnosne provjere unesu do dvije litre tekućine, umjesto dosadašnjeg ograničenja od 100 mililitara, javlja Politico.
Ova odluka poništava zabranu korištenja EDS CB C3 tehnologije pregleda iz rujna prošle godine, kojom je putnicima bilo omogućeno nošenje većih količina tekućine. Promjena stajališta Europske komisije izaziva kontroverzu jer se ponovno mogu koristiti skeneri koje proizvodi samo jedna tvrtka - britanska Smiths Detection.
Zbog ove odluke aerodromi koji su kupili skupe skenere konkurentskih tvrtki poput Nuctecha i Rapiscana sada su u nezavidnoj poziciji. Ti se skeneri ne mogu ponovno koristiti dok ih ne recertificira Europska konferencija civilnog zrakoplovstva, organizacija koja je zadužena za usklađivanje sigurnosnih pravila u europskom zračnom prometu te dok Komisija ne izda svoje konačno odobrenje.
Novo odobrenje EU-a odnosi se na "700 skenera koji se nalaze u 21 članici", izjavila je u utorak glasnogovornica Komisije za promet Anna-Kaisa Itkonen, dodavši da se mnogi od njih nalaze u "velikim zračnim čvorištima".
"Odluka se odnosi na prvu konfiguraciju određene vrste skenera, a postoje i druge vrste", rekla je Itkonen. Naglasila je da je svaka zračna luka odgovorna za informiranje putnika o pravilima koja se kod njih primjenjuju. "Oni će morati u potpunosti informirati putnike koriste li najnoviju tehnologiju. To ne znači da sada svi putnici u cijelom EU-u mogu nositi veće spremnike tekućine sa sobom", poručila je Itkonen.
Ista zračna luka, različita pravila
To dovodi do različitih sigurnosnih pravila unutar EU-a, a ponekad čak i unutar istog grada ili istog aerodromskog čvorišta. Putnici koji polaze iz Milana, primjerice, sada smiju unijeti do dvije litre tekućine kroz sigurnosnu kontrolu ako polaze s aerodroma Linate ili iz Terminala 1 na Malpensi, dok u Terminalu 2 na Malpensi još uvijek moraju poštivati staro pravilo od 100 ml.
Djelomična recertifikacija C3 skenera izazvala je podijeljene reakcije u udruženju zračnih luka ACI Europe. "Ovo je vrlo dobra vijest za putnike, zračne luke i sigurnost općenito", rekao je Olivier Jankovec, glavni direktor udruženja.
Tvrtka Nuctech, jedan od najvećih dobavljača i proizvođača sustava za sigurnosne inspekcije, je proces EU-a nazvao "dugotrajnim i rascjepkanim", no dodaju da njihovi uređaji "ne nailaze na tehničke zapreke" za recertifikaciju. "Ključno je da rasporedi i testiranja ostanu transparentni i pravedni kako bi se osigurale jednake mogućnosti za sve dobavljače", poručili su u svojoj izjavi.
C3 skeneri osam puta skuplji
C3 skeneri trebali bi olakšati putnicima, a istovremeno povećati sigurnost. Zračne luke općenito zahtijevaju da se tekućine u ručnoj prtljazi pohranjuju u spremnike do 100 ml i da se, s elektroničim uređajima, izvade iz torbe. C3 skeneri omogućuju pregled prtljage bez tih koraka, što ubrzava prolazak kroz sigurnosnu kontrolu.
Europska komisija je tu praksu zabranila u ruju kao mjeru opreza, ne zbog neke nove prijetnje, već privremenog tehničkog problema. Zbog toga, između ostalog, su zračne luke prestale ulagati u C3 skenere, koji su u prosjeku osam puta skuplji od od konvencionalnih rendgenskih uređaja koje zamjenjuju, dok su troškovi održavanja četiri puta viši, navodi ACI Europe kao reakciju na odluku EU-a.
POGLEDAJTE VIDEO: Objavljeni su šokantni detalji o uzrocima pada Boeingovog zrakoplova u Indiji





















