MISLITE DA JE SAD SVE SKUPO? /

Pričekajte malo, stvari bi mogle postati još gore; Stručnjakinja upozorava: 'To je nešto s čime se potrošači sada moraju pomiriti...'

Federalne rezerve ovog su tjedna u izvješću o američkom gospodarstvu navele da mnoge tvrtke pokazuju 'veću sposobnost prenošenja povećanja troškova na kupce usred velike potražnje'

VOYO logo
VOYO logo

Potrošači diljem svijeta uskoro bi se mogli suočiti još višim cijenama svakodnevnih artikla, upozorile su ovog tjedna tvrtke od prehrambenog diva Unilever Plc do proizvođača maziva WD-40 Co, piše Bloomberg.

Proizvođač Dove sapuna i sladolednih pločica Magnum u posljednjem je tromjesečju povisio cijene u prosjeku za više od 4%, što je najveći skok od 2012., a nagovijestio je da će se skok cijena nastaviti i u sljedećoj godini.

"Spriječeni smo još najmanje 12 mjeseci inflatornih pritisaka", rekao je izvršni direktor Unilevera Alan Jope u intervjuu za Bloomberg Televiziju. "Mi smo u inflatornom okruženju koje se događa jednom u dva desetljeća."

Tvrtke se suočavaju s velikim izazovima u lancu opskrbe, kao i s većim troškovima energije, sirovina, pakiranja i dostave.

Potošači se s time moraju pomiriti

U SAD-u se inflacija ubrzala na najjaču od 2008. U razvijenim gospodarstvima, neravnoteža ponude i potražnje nakon pandemije pogurala je stopu iznad 4% tek drugi put u posljednja dva desetljeća.

"Ovo je priča koja je dosljedna u cijelom svijetu. To je nešto s čime se potrošači sada moraju pomiriti", rekla je ekonomistica Jennifer Lee.

Ukupne cijene Nestlea porasle su 2,1% u trećem tromjesečju, najbrže u najmanje pet godina.

"Ono što vidimo s prednje strane inflacije je da će se situacija pogoršati, a zatim naravno radimo na cijenama kako bismo to nadoknadili", rekao je Schneider.

Danone je također naznačio da kupci u Europi i SAD-u neće izbjeći pritisak, a očekuje se rast troškova za oko 9% u drugoj polovici godine. "Mogli bismo vidjeti još više stope inflacije sljedeće godine", rekao je glavni financijski direktor Juergen Esser na konferencijskom pozivu.

Gubi se vjera u 'prolaznu inflaciju'

P&G, proizvođač Downy omekšivača i maramica za lice Puffs, ove fiskalne godine očekuje troškove od 2,3 milijarde dolara zbog povišenih troškova robe i transporta. Povećava cijene brojnih proizvoda i kaže da će se situacija nastaviti "razvijati".

Federalne rezerve ovog su tjedna u izvješću o američkom gospodarstvu navele da mnoge tvrtke pokazuju "veću sposobnost prenošenja povećanja troškova na kupce usred velike potražnje."

Jedna mjera inflacijskih očekivanja u SAD-u porasla je na najviši nivo od 2005., što je signal da financijska tržišta gube vjeru u ideju "prolazne" inflacije.

Britanski potrošači posebno su izloženi visokim cijenama jer Brexit povećava te izazove. Ugostiteljskom sektoru u zemlji nedostaje oko 500.000 radnika i suočava se s inflacijom troškova od čak 18%. Plaće kamiondžija rastu jer prijevoz robe postaje noćna mora za trgovce mješovitom robom u Velikoj Britaniji.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali