
Zagreb se hvali pametnim semaforom za bicikle, evo što kažu građani i struka
Biciklisti su uglavnom zadovoljni rješenjem, dok neki stanari upozoravaju da se na semaforu sada čeka puno duže
Grad Zagreb pohvalio se novom tzv. inteligentnom prometnom signalizacijom na raskrižju ulica Grada Mainza i Slovenske. Najveća novost je pametni semafor za bicikliste koji ih prepoznaje i automatski daje zeleno svjetlo.
Biciklisti su uglavnom zadovoljni rješenjem, dok neki stanari kritiziraju smanjivanje broja parkirnih mjesta te upozoravaju kako se na semaforu sada čeka puno duže. "Bila bih zadovoljna da se biciklisti drže pravila s obzirom da im je uveden semafor. Imaju i crveno i zeleno kad mogu proći, ali oni se i dalje voze pješačkom stazom", tvrdi Matea iz Zagreba.
"Najbolja stvar do sad", kaže Vedran te dodaje da bi ovo rješenje bilo dobro na svakom križanju. "Sad je sve super i brže je", kaže biciklist Bernard.
Što kaže struka?
Stručno mišljenje o pametnim semaforima za bicikle potražili smo od Marka Ševrovića s Fakulteta prometnih znanosti. "Dobra je stvar što na ovom raskrižju postoji kontinuitet biciklističke staze. Vi smanjujete izloženost, ne morate prelaziti dva puta cestom, nego možete u tom jednom kontinuitetu proći sigurno preko preko ovog križanja i nastaviti svoj put po stazi koja je uređena", tvrdi stručnjak.
Sustav funkcionira tako da senzor prepozna biciklista. "Ta kamera služi za detekciju biciklista, da im da zeleno svjetlo. A ukoliko biciklista nema, onda se može dati duža zelena faza vozilima. Znamo da je ujutro dosta veliki pritisak na Prilaz baruna Filipovića i ukoliko nema biciklista, onda je logičnije je da auti imaju duže zeleno svjetlo", kazao je Ševrović.
Ovakvo rješenje u prometu iskorak je za Zagreb, smatra stručnjak za promet. "Ovo je nešto čega se ne treba bojati. Ta rješenja postaju sve jeftinija i u principu njihova primjena vam omogućava to da jednostavno bolje rasporedimo to dostupno vrijeme koje imamo za sve nas da možemo bolje funkcionirati u prometu, tako da tu nema alternative. To se treba implementirati", tvrdi.
Što se tiče sigurnosti križanje Grada Mainza i Slovenske poprilično je specifično, smatra Ševrović. "Specifično je što glavna cesta skreće i dosta je opterećeno. I vi jednostavno nemate dovoljno prostora, isto je i s druge strane ceste.
Jedna alternativa ovom rješenju bila je da se uklone parkirna mjesta i rade nove staze, no to ne bi bilo dobro za građane, smatra stručnjak. "U konačnici na baruna Filipovića da se makne jedna prometna traka, znamo što bi to uzrokovalo za vozila. Tako da je ovo jedno kompromisno rješenje koje na neki način daje dovoljno prostora i vozilima i biciklistima. Mislim da ukoliko se pridržavamo propisa da će stvar funkcionirati jako dobro", zaključuje Ševrović.





















