NAJVEĆE U KLASI /

Dizalice koje mogu podići dva Boeinga 747 stigle u Rijeku: Zanimljivo koga najviše privlače

Najveća dizalica na svijetu u svojoj klasi, jedna od četiri na riječkom terminalu, koje su tri mjeseca morem putovale iz Kine

VOYO logo
VOYO logo

Do kraja godine s radom će započeti novi lučki kontejnerski terminal u Rijeci. Najmoderniji u ovom dijelu Europe.

Najveća dizalica na svijetu u svojoj klasi, jedna od četiri na riječkom terminalu, koje su tri mjeseca morem putovale iz Kine. Može primiti teret s najvećih brodova.

"Kapacitet dizalica je da nose teret do sto tona težine, ako usporedimo da je jedan Boing 747 je težak oko 40 tona, znači više od dva takva aviona jedna ova dizalica može dignuti", rekao je Tomislav Rosandić, član Uprave Rijeka Gateway kontejnerskog terminala.

Svaka je visoka 138 metara. Da bi bolje percipirali visini - to je kao da ste na vrhu nebodera od 30 katova. Upravljati dizalicama se uči na simulatoru, a ono što je zanimljivo je da su za ovaj posao najzainteresiraniji gejmeri.

"Trenutačno radimo iskrcaj s broda. Što to znači, da nekada kad je čovjek sjedio na stroju i upravljao, sada se sve to radi putem kompjutora? Tako je. Sad je sve putem kompjutora, puno je sigurnije, puno udobnije, ergonomičnije, tako da je ovo jedan veliki korak naprijed", rekao je Miran Olbina, instruktor za obalnu dizalicu.

Kada će terminal početi s radom?

Novi terminal s radom bi trebao započeti do kraja godine.

"Naš terminal se proteže na 20 hektara, što bi bilu u usporedbi otprilike nekih tridesetak stadiona Kantrida", rekla je Maja Borčić, komercijalna direktorica Rijeka Gateway kontejnerskog terminala.

Riječka luka postaje konkurentna, očekuje se značajno povećanje prometa, koji je sada oko 13 milijuna tona godišnje, a s novim terminalom trebao bi doći do oko 20 milijuna tona. A investicija ove prve faze teška je oko 200 milijuna eura. Sve je ekološki prihvatljivo, pazilo se da ne bude zagađenja mora i zraka.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali