
Tko je najviše potrošio, a tko skriva račune? Otkrivene velike razlike u potrošnji kandidata

Da SDP-ova kandidatkinja za istarsku županicu, Sanja Radolović, ulaže u kampanju, vidi se i u financijskom izvješću. Potrošila je najviše - 57 tisuća eura.
Ona sumnja da ostali nisu prijavili sve troškove.
"Ja i moj tim ljudi ne bavimo se kreativnim računovodstvom i jeftinim trikovima. I ne želimo građanima magliti sliku i prikazivati se lažno skromnima. I tako stjecati i prikupljati jeftine političke bodove", objašnjava Radolović.
Troši se i u Zagrebu
Trošio je i gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević. Na plakate, radijsko oglašavanje, društvene mreže - 47.700 eura. Tomašević kaže: "Ići ćemo do maksimalno dopuštenog iznosa, vjerujem kao i ostali kandidati. Donatora je puno. Malih donatora, i na to sam ponosan".
Nije se štedjelo ni u HDZ-u - 37.000 eura za kandidata za gradonačelnika Zagreba, Mislava Hermana. Kandidat za njegovog zamjenika kaže da limiti za Grad Zagreb nisu preveliki. "Danas su cijene, što se tiče medijskog oglašavanja, u odnosu na prije četiri godine oko 70 posto veće", objašnjava Mario Župan iz HDZ-a.
Uz Tomaševića i Hermana, visoke je troškove prijavila i Marija Selak Raspudić, 20 tisuća eura.
Neki u izvješću prijavili nula eura
Ostali protukandidati u financijskim izvješćima imaju tek simbolične račune ili čak nula eura. Ostali kandidati nisu sve prijavili, upozorava Selak Raspudić.
"Primijetila sam isto što su primijetili ostali građani. Grad je prepun plakata, a kandidati nisu imali niti jednu donaciju ili da su potrošili više do 1000 eura. Ovakva netransparentnost je zaista podcjenjivanje građana", kaže Selak Raspudić.
Dubokih džepova i u Splitu
U Splitu je dubokog novčanika aktualni gradonačelnik Puljak s prijavljenih 37 tisuća eura. Drugi u redu trošenja - HDZ-ov kandidat, Tomislav Šuta, s 19 tisuća eura, dok je SDP-ov, Davor Matijević, prijavio 12 tisuća eura.
"Mora se potrošiti, mora se steći vidljivost, osim ako vas se ne napada kao mene pa imate negativan publicitet, ali kampanje su nažalost skupe", objašnjava Matijević, dok Šuta proziva Puljka: "Tih 37 nije jedino. On koristi i gradske firme i sam grad Split".
Željko Kerum je prijavio tek 6 700 eura: "Pošto sam ja sam po sebi ime, ne treba me predstavljati pa smo išli na tu soluciju da smanjimo troškove".
Koliko se trošilo u ostalim gradovima
Na prezentiranje svojih ideja u Rijeci, najviše novca trebalo je HDZ-ovom kandidatu. Denis Vukorepa je potrošio gotovo 30 tisuća eura. Druga je nezavisna Iva Rinčić - 23 tisuće eura. SDP-ova Sandra Krpan - 21 tisuća eura, dok je bivši SDP-ovac sada nezavisni Marko Filipović naveo tek 700 eura za Facebook oglašavanje.
"Na kraju će se vidjeti koliko je tko potrošio. Ja sam siguran da mi nismo ti koji će najviše potrošiti. To se vidi iz objava, to se vidi iz plakata", kaže HDZ-ov Vukorepa.
U Osijeku je SDP-ov kandidat, Vjeran Marijašević, prijavio 22 tisuće eura, dok je HDZ-ov gradonačelnik, Ivan Radić, potrošio puno manje, niti 14 tisuća eura. Kandidati diljem zemlje primili su i donacije.
Šef HDZ-a Andrej Plenković, neće nikome pojedinačno pomagati, ali će donirati: "Stranku cijelu, uvijek u pristojnim iznosima, kao što radim svaki puta do sada". Koliko su dobili, a koliko potrošili svi će morati prijaviti DIP-u 30 dana nakon izbora.





















