
Sudski vještak o trećem traku Zagreb-Karlovac: 'Reći ću vam što me čudi'
'Prometnica je građena 1952. kada je bilo puno manje automobila, trebalo bi razmisliti je li konačno rješenje investirati novce i dijelom napraviti probleme u prometu samo za još jednu dodatnu traku'
Godinama se najavljivalo, no hoće li konačno i zaživjeti? Najprometnija dionica Zagreb-Karlovac trebala bi dobiti i treći trak. No, prije toga zeleno svjetlo mora dati Ministarstvo zaštite okoliša. Naša reporterka Marina Brcković bila je na Lučkom gdje su i danas bile kilometarske kolone. O tome kada bismo najranije mogli dobiti treći trak od Zagreba do Karlovca koji bi smanjio gužve razgovarala je s Krunoslavom Ormužom, sudskim vještakom za promet.
Što se događa i jesu li radovi zaista tako zahtjevni?
Ja ne vidim neke zahtjevne radove ako govorimo o prometnici Zagreb- Karlovac. To je uz zagrebačku obilaznicu najopterećenija prometnica u Hrvatskoj. Mene čudi što se nije ranije počelo raditi tu treću, a možda i četvrtu traku. Ova prometnica je izgrađena 1972., a početkom 73. je puštena u promet. Ona je u istoj konfiguraciji 52 godine što znači da je tada bila dobro dimenzionirana, ali danas imamo problema s tim.
Zašto se još nije krenulo u toj projekt?
Mislim da to nije zahtjevno tehnološki i tehnički to izvesti, vjerojatno postoje neki drugi razlozi i prioriteti. Osobno znam da u Hrvatskoj na tih 1350 kilometara ponekad investiralo u njih i gradilo ne baš iz čiste prometne povezanosti.
Što se sve treba napraviti?
Prometnica je građena 1952. kada je bilo puno manje automobila, trebalo bi razmisliti je li konačno rješenje investirati novce i dijelom napraviti probleme u prometu samo za još jednu dodatnu traku jer nas iskustvo po Europi uči da su mnoge četverotračne prometnice također opterećene.
Radovi nisu komplicirani?
Nisu jer nema nekih posebnih objekata ako govorimo o relaciji Zagreb Karlovac. Međutim od Karlovca do Bosiljeva je sljedeća problematična relacija tu već imamo ozbiljnih objekata u okolici i trebat će puno više truda, vremena i novaca.
Čeka se rješenje o utjecaju na okoliš što to znači?
Tu ne bi trebalo biti problema budući da ta prometnica i sada postoji i ona je i sada opterećena. Ne očekujem da bi se tu moglo nešto izroditi i nastati problemi. Mislim da se više radi o odluci kada to treba jednom započeti i krenuti u izvedbu.
Bi li taj treći trak značio manje prometnih nesreća?
Sigurno da autoceste doprinose sigurnosti u prometu po logici stvari, a ako uspijemo napraviti veću protočnost po ovim prometnicama dio ćemo automobila maknuti sa županijskih i državnih cesta koje su mnogo opasnije. Sa sigurnosne strane to će biti mnogo bolje.
Koji su posljednji podaci što se tiče broja prometnih nesreća?
Nažalost rastemo s brojem smrtno stradalih. prošle godine na jučerašnji dan smo imali 130 smrtno stradalih, a ove godine 149 što je povećanje od 15-ak posto, ali to je opet bolje nego je bilo 2023. Svako od nas u svakom trenutku mora razmišljati o svojoj sigurnosti, a i država mora osigurati uvijete da bude sve sigurnije.
Uvodi se i novi sustav naplata cestarina?
Taj će sustav zasigurno povećati protočnost, ali i to je jedan proces i to isto traje. Mislim da će rušenje ovih kućica isto biti u korelaciji s izgradnjom trećeg traka jer je Slovenija koja je to micala potrošila dvije ili tri godine na to micanje.


![[KVIZ] Koliko dobro poznaješ ulice Zagreba?](http://cdn2.net.hr/media/2025/07/21/1326702/H-a83a4add-0650-45d8-adf7-8bf316ec98d2-550.webp?1753088833)










