
Stručnjakinja bacila bolnu istinu pred oči Hrvata: To nam postaje nedostižan luksuz
Gotovo 35 posto Hrvata starijih od 16 godina prošle si godine nije moglo priuštiti ni tjedan dana ljetovanja
Godišnji odmor izvan vlastitog doma postaje sve teže dostižan cilj za velik broj hrvatskih građana. Prema podacima Eurostata, gotovo 35 posto Hrvata starijih od 16 godina prošle si godine nije moglo priuštiti ni tjedan dana ljetovanja ili bilo kakvog odmora izvan kuće. I nije riječ samo o umirovljenicima ili studentima – među njima je čak 450 tisuća zaposlenih osoba.
"Pretpostavljam da je to slika našeg društva, da," komentirala je Ana Perić Hadžić iz Rijeke. U zemlji koja se reklamira kao turistički raj, ljetovanje ostaje nedostižno mnogima. Dok se na Jadranu nižu apartmani i puni restorani, mnogi građani ostaju kod kuće.
"Planiramo ići na Pag pet dana. A je li to manje ili više… Prošle godine nismo išli nigdje," kaže Nikolina Vujanović iz Rijeke. "Cijene su zaista porasle i smatram da smo pretjerali. Ta brojka zabrinjava," dodaje Elena Lipovac iz Vrbnika.
Plaće nedovoljne za život s dostojanstvom
Prema gospodarskoj savjetnici Nezavisnih hrvatskih sindikata Izabeli-Delfi Mišić, ovakvi podaci samo potvrđuju da radnici u Hrvatskoj nisu dovoljno plaćeni za svoj rad. "To je ono što nam ti podaci govore. Kada znamo da su u pitanju i stotine tisuća zaposlenih koji ne mogu na godišnji – jasno je da postoji ozbiljan problem."
Situacija nije ružičasta ni u ostatku Europe. Najgore je u Rumunjskoj, gdje gotovo 60 % građana ne može na godišnji odmor. Slijede Grčka (46 %) i Bugarska (41 %). Na drugom kraju ljestvice su Nizozemska (13 %), Švedska (12 %) i Luksemburg (9 %). Sindikalisti upozoravaju da poslodavci imaju prostor za povećanje plaća. "Ako gledamo neto dobit hrvatskih poduzetnika u 2024., ona je iznosila 9,9 milijardi eura, dok je godinu ranije bila 8,6 milijardi – to je povećanje od 15 %," navodi Mišić.
"Dakle, prostora za povećanje plaća ima – i to kroz bruto iznose, a ne samo kroz neoporezive primitke." No iz Hrvatske udruge poslodavaca poručuju – plaće već jesu značajno porasle. "Realni medijalni dohodak porastao je više od 20 % prošle godine. Po tom pokazatelju poboljšanja kupovne moći, Hrvatska je bila prva u EU," ističe Hrvoje Stojić, glavni ekonomist HUP-a.
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba smatra da se problem ne može riješiti preko noći: "To je očigledni dokaz da u Hrvatskoj još uvijek nema dovoljne kupovne moći da bi svi mogli si priuštiti odmor. To je proces koji će trajati", zaključuje.














![[KVIZ] Znaš li koje se životinje nalaze u ovim logotipima poznatih marki?](http://cdn2.net.hr/media/2025/07/16/1323955/K-35f30e0d-6246-40be-b71f-0345579af02c-360.webp?1752669759)






