BIT ĆE SVEGA /

Na red za obnovu je stigao i zadarski aerodrom: Bit će to futuristički mediteranski pejzaž

Betonira se podrumska etaža od 1200 kvadrata, a nakon toga će se graditi prizemlje od gotovo 2 tisuće kvadrata. Površina prostora za odlaske povećat će se za čak četiri puta

VOYO logo
VOYO logo

Lani su imali oko milijun i 600 tisuća putnika čime su promet u pet godina - udvostručili. U zadarskoj Zračnoj luci zbog toga su odlučili da je vrijeme da nakon obnove i proširenja zagrebačkog, splitskog i dubrovačkog aerodroma i oni povećaju kapacitete.

Nova sortirnica prtljage, daleko veći prostor za putnike i futuristički dizajn samo su dio velikog ulaganja kojim se želi pratiti rast destinacije, ali i držati korak s konkurencijom. Stotinjak metara od piste do parkirališta i samo 7 kilometara do grada prednosti su manjih zračnih luka poput zadarske. Zbog rasta broja putnika radovi na preuređenju i proširenju terminala trajat će i u vrijeme sezone. Putnici uglavnom imaju razumijevanja jer smatraju da se radi o podizanju standarda usluge.

"Kad sam došao ovdje, izgledalo mi je dobro. Neki građevinski radovi su u tijeku, ali izvana izgleda jako dobro", lijepo je kaže Arifurslam Rabbi iz Bangladeša, a Slovak Dušan Matiaško ističe prednosti ovakvog tipa zračne luke, pa mu privremeni nedostatak komfora i ne smeta:

"Stigli smo, izašli iz zračne luke i s autobusom otišli do grada. Nisam previše mario za radove, nama je to u redu."

Mali aerodrom, ali funkcionira. Po meni trebalo bi jedino biti više mogućnosti za kupiti nešto za jesti ili piti - smatra Nijemac Joachim Mihalchick

Više sadržaja za putnike

Velikim ukopavanjem ispod razine piste u Zračnoj luci Zadar planiraju upravo više sadržaja za putnike. Betonira se podrumska etaža od 1200 kvadrata, a nakon toga će se graditi prizemlje od gotovo 2 tisuće kvadrata. Površina prostora za odlaske povećat će se za čak četiri puta.

"U podrumu ćemo imati četiri gatea, u prizemlju još dodatnih pet s ostalim sadržajima – duty free shopom, kafićem i tako dalje. Povećanje kapaciteta za putnike, podizanje razine sigurnosti i veće zadovoljstvo samih putnika, a i lakši rad naših korisnika", pojašnjava Edio Bilaver, rukovoditelj Sektora tehnike, razvoja i održavanja Zračne luke Zadar.

Za vrijeme prve faze, koja će trajati sveukupno 14 mjeseci i vrijedna je 15 i pol milijuna eura, bilo je potrebno zamjensko rješenje kako bi neometano od gradilišta mogao funkcionirali i  prihvat i otprema putnika.Dok traju radovi, putnici na svoje letove čekaju u jednom veliko šatoru površine od 1400 metara kvadratnih. Tu su svi oni nužni sadržaji poput toaleta i kafića, ali i snažnih klimatizacijskih uređaja koji će ljeti biti prijeko potrebni. Arhitekt Ante Kuzmanić zamislio je prostor kao futuristički mediteranski pejzaž sa zelenilom. Prostrani šesterokutni stupovi koji nose krov ujedno služe kao zelene oaze, ali i svjetlarnici koji unose prirodno svjetlo u dubinu prostora.

Pri provođenju arhitektonskog natječaja uvjet je bio da se gradi fazno kako ne bi sam projekt ovisio o financijskim sredstvima. Dakle, svaka faza mora osigurati puno funkcioniranje Zračne luke - kaže direktor Zračne luke Zadar Josip Klišmanić.

Radovi su sveukupno teški čak 180 milijuna, a zbog financijske težine i financiranja kreditnim sredstvima, projekt je podijeljen na 10 faza za koje će vjerojatno trebati cijelo desetljeće da se realiziraju.

Moram podsjetiti da smo mi naš promet udvostručili samo od 2019. godine i očekujemo daljnji rast. Konačna površina koju ćemo imati ovim našim novim terminalom bit će 40 tisuća kvadratnih metara što će biti više nego dovoljno - zaključuje Klišmanić.

Projekt je napravljen prema projekciji rasta broja putnika, ali i rastu destinacije koja bi u budućnosti osim sezonskih mogla trebati i cjelogodišnje letove.

VOYO logo
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali
Još iz rubrike