'POTREBAN JE NIZ TRANSFORMACIJA' /

Hrvatska sezona u problemu? Dva su ključna, a kad turisti i dođu kupovat će većinom uvoznu robu

Najviše uvozimo hranu, odnosno prehrambene prerađevine i to uglavnom iz Njemačke, Italije i Slovenije

VOYO logo
VOYO logo

Iako prodavači tvrde da ne smiju dizati cijene, građani se ne slažu i smatraju da su otišle gore. No građani se ne slažu.

„Cijene su se stvarano povećale i sigurno je promet zbog toga i veći, ja mislim novčani, apsolutno zbog toga je, ali mislim da kupujemo otprilike isto", rekao je Dragutin iz Zagreba.

Prema Državnom zavodu za statistiku, u travnju ove godine u usporedbi s istim mjesecom lani, promet od trgovine na malo realno je porastao 4,9 posto. 

Hranu, piće i duhanske proizvode kupovali smo skuplje gotovo 5 posto, a neprehrambene proizvode - 7,5 posto.

No potrošnja po kućanstvu stagnira, iz Hrvatske udruge poslodavaca krive Vladine mjere.   

„Ono što više zapravo vrši uteg na trgovinu su administrativna ograničenja cijena koja sad nakon uvođenja izraelskog modela – nemaju svrhu. Tržište treba samo sada urediti, cijene među trgovcima“, kaže Hrvoje Stojić, Hrvatska udruga poslodavaca. 

S time se slažu i distributeri

„Nikakva ograničenja, niti radnih dana kad smiješ raditi niti cijena nisu dobri za gospodarstvo, smatramo da će to negativno utjecati na turističku sezonu“, rekao je Stjepan Roglić, Orbico.

A turisti, kad i dođu – 6 dana u tjednu, koliko trgovine rade, kupovat će većinom uvoznu robu! Naime, 43 milijarde eura trošimo na uvoz, što je povećanje od 8 posto u odnosu na prošlu godinu.

Najviše uvozimo hranu, odnosno prehrambene prerađevine i to uglavnom iz Njemačke, Italije i Slovenije. 

Porastao i izvoz

Izvezli smo 24 milijarde eura vrijedne robe što je porast od 5 posto u odnosu na godinu prije!

Najviše se izvoze strojevi i prijevozna sredstva i to u iste zemlje iz kojih uvozimo - Njemačka, Italija i Slovenija.

A većina se tih strojeva proizvodi upravo ovdje. Izvoz čini gotovo 80 % prometa Končara – a planiraju i širenje. 

„Potreban je niz transformacija poslovanja da bi pratili korak sa svim svjetskim trendovima“, rekao je Ivan Pajić, član uprave Končar grupe. 

U HUP-u smatraju da su takve transformacije potrebne i u domaćoj proizvodnji hrane - koja je najveća rak rana. 

„Treba ozbiljno razmisliti o porezom rasterećenju, efektivna stopa PDV-a dvostruko je veća kod nas nego u primjerice Italiji gdje Hrvati sve češće odlaze u šoping“, rekao je Stojić.

Vladajući su pak - zadovoljni

„Vidimo da je za 11 posto porastao izvoz, što je odlično, što se tiče usluga tu smo negdje li la – ali u svakom slučaju ohrabrujuće. S druge strane inflatorni pritisci mislim da će polako ići prema dolje“, rekao je premijer Andrej Plenković.

Punije vrećice za manje novca i što više domaćih proizvoda - priželjkuju svi.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali