
Gdje će svi auti, koliko će biti zaštitara i hitne pomoći? Stručnjak: 'To nisu incidenti, te ljude treba izvući'
Prvo je oboren rekord po broju prodanih ulaznica, zatim su uslijedile rekordne cijene smještaja, a trend visokih cijena nastavljen je zahvaljujući parkingu.
Pola milijuna ljudi za točno mjesec dana stiže na zagrebački Hipodrom. U tijeku su pripreme za koncert Marka Perkovića Thompsona, a dok se čeka detaljni plan organizatora čini se kako bi glavni problem mogao biti manjak timova hitnih službi. Prvo je oboren rekord po broju prodanih ulaznica, zatim su uslijedile rekordne cijene smještaja, a trend visokih cijena nastavljen je zahvaljujući parkingu.
Mjesec dana uoči Thompsonova megaspektakla na Hipodromu 5. srpnja, 93 posto smještajnih kapaciteta u glavnom gradu je popunjeno. Borba će se voditi i za svako parkirno mjesto. Tako će obližnji trgovački centar dnevnu kartu naplaćivati čak 80 eura.
"Po meni je to u redu zato što neće biti Hipodrom nakrcan autima i mislim da će se onda sve moći bolje organizirati", tvrdi Vedran iz Zagreba. "Nemaju ljudi gdje parkirati, oni su osuđeni da tu parkiraju, ali ja mislim da je to previše", kaže Ana iz Zagreba.
Iz trgovačkog centra kažu kako su povod cijenama parkinga bili sigurnost i organizacija. No, ni o jednom od toga i dalje je gotovo nemoguće bilo što doznati. Prije svega, gdje će biti smješteno najmanje 75 tisuća automobila? Naš doprinos su javne površine u okolici i šljunčani parking južno od Hipodroma, kaže gradonačelnik, na Velesajmu je dostupno tek oko 1700 mjesta.
Sigurnosni aspekt koncerta na Hipodromu
Govoreći o parkirnim mjestima za vrijeme koncerta, stručnjak za sigurnost, Bono Marjanović ističe mjere osiguranja. "Sama parkirna mjesta ako će biti određena lokacija, naravno da će i ona biti pod mjerama osiguranja da će biti pod nadzorom isto tako morat će organizirati trasu dolaznu i odlaznu tako da se ni to ne smije izgubiti iz vida", kazao je Marjanović.
Hoće li pola milijuna posjetitelja moći na hipodrom, ovisit će o tome hoće li se naći barem pet tisuća zaštitara. "Realna vam je statistika da imate dva tri mrtva, da imate desetak epi napada, da imate 10-15 hipoglikemijskih koma. To nisu incidenti, do tih ljudi treba doći, treba ih izvući. Doći do hitnog koridora i tim ljudima treba pomoći. Ti ljudi će stajati vani i do deset sati do početka koncerta. Koliko vidim, bina je okrenuta uz sami nasip tako da su evakuacijski izlazi omogućeni", rekao je Ante Perčin, predsjednik HUP-Udruge zaštitarske djelatnosti.
Kako neslužbeno doznajemo, iz Hitne pomoći Grada Zagreba ponuđeno je manje od 10 timova, no iz Grada Zagreba o tome nisu željeli govoriti. Sasvim je izvjesno da će ispomoć stizati iz cijele zemlje, a u obzir se moraju uzeti godišnji odmori te ionako povećan opseg posla.
Na ispitu zdravstvo, MUP i komunalne službe
Komentirajući koncert na Hipodromu ministrica zdravstva Irena Hrstić naglašava kako hrvatski zdravstveni sustav ima 75 tisuća zaposlenih. "U tom aktu nije svih 75 tisuća na svom radnom mjestu. Dakle, postoje osobe koje u tom trenutku neće biti na svom radnom mjestu zbog potrebe osnovnog rada, nego će sudjelovati u dopunskom radu osiguravanja zdravstvene skrbi za potrebe koncerta", kazala je ministrica.
Radni plan osiguranja nije nikome poznat, pa tako ni policiji koja će osiguravati promet i područje oko Hipodroma. Iz Općeg sindikata MUP-a kažu - imaju iskustva. "Prisjetimo se samo 2018. kada je hrvatska nogometna reprezentacija dočekana na Trgu gdje je bilo preko 650 tisuća gostiju to jest ljudi koji su nazočili tamo, tako da je hrvatska policija spremna", ističe Tomislav Teri, predsjednik Općeg sindikata MUP-a.
Tada je na terenu bilo 6500 policajaca, dio njih je došao iz drugih gradova. Ovaj put bi ih gradovi trebali poslati po desetak. Na čekanju je i odluka o čišćenju javnih površina nakon koncerta. "Mi kao podružnica Čistoće i naši ljudi mi se relativno brzo možemo organizirati i da se posložiti cijela ta priča", tvrdi Pavao Barbarić iz Novog sindikata u Čistoći.
Elaborat koji iščekuju i Grad i MUP, organizator je dužan dostaviti najkasnije pet dana uoči koncerta, a na pitanje kada će to biti odgovaraju samo mantrom kako će se "koncert održati".
















