Bez kašnjenja, uz manje gužve i s više osmijeha putovalo se danas
od Zagreba do Rijeke. Novi sustav izmjenične struje isprobavaju
novi vagoni.
Izmjena eletrične vuče započela je 1987. godine i stala je u
Moravicama. 25 godina trebalo je za nastavak.
"Konačno se integrira cjelokupni željeznički i elektroenergetski
sustav u jedan jedinstveni 25 kilovoltni", kaže
Zlatko
Dokaza, direktor
investicijskog projekta.
Osim uštede, povećava se i protočnost pruge. A putnicima se
uskoro smiješi još veći komfor.
"Momentalno je natječaj u tijeku, znači natječaj smo napravili za
16 regionalnih vlakova, i s ovakvim vlakovima i s uređenom
infrastrukturom mi ćemo skratiti putovanje za Rijeku i za sve
druge gradove tako da možemo biti konkurentni“, otkriva
Dražen
Ratković, direktor HŽ
Putničkog prijevoza.
Stare lokomotive odbačene stoje na rubu grada. Mjesto im je
ionako već godinama u muzeju. U muzej bi trebalo još mnogo toga,
jer vlada ima novi plan.
"Kao što je 2003. odrednica Vlade bila izgradnja cesta, odrednica
ove Vlade je željeznički prometni pravac", tvrdi
Zdenko
Antešić (SDP), zamjenik
ministra prometa.
Drugim riječima - riječki prometni pravac. Već iduće godine u
renoviranje kreće dio kolodvora. Najveću korist imat će riječka
luka koja je zbog dotrajale željeznice godinama ograničena.
2017. godine putovanje od Rijeke do Zagreba trebalo bi trajati
dva sata i 15 minuta. Rijetko dobra vijest iz Hrvatskih
željeznica. No, u odnosu na jurilice iz razvijenih zemalja, slaba
utjeha.