Od osam nagibnih vlakova koje je HŽ 2003. godine kupio za 34
milijuna eura, danas vozi samo jedan no i on se ne može nazvati
nagibnim jer mu je isključena nagibna tehnika pa vozi kao običan
vlak i to na relaciji Zagreb-Split, prenosi
Slobodna
Dalmacija
.
Stoga, zbog ograničenja brzine od 100 kilometara na sat, taj vlak
vozi od Splita do Zagreba čak šest sati.
Sadašnje stanje flote nagibnih vlakova, kupljenih izravnom
pogodbom od njemačkog proizvođača '
Bombardier
Transportation
', i bez studije opravdanosti, tužna
je slika stanja domaćeg željezničkog prometa, zaključuje Slobodna.
Od popravka karamboliranog vlaka iz nesreće u Rudinama, u HŽ-u su
odustali.
Upitan je i popravak vlaka koji je 2006. kod Knina naletio na
kamion. Pet preostalih vlakova koji nisu imali nesreće već
mjesecima ne prometuju zbog potrošenosti kotača i potrebnog
kontrolnog pregleda koji se radi svakih pet godina.
Iz Hrvatskih željeznica javljaju kako planiraju popraviti
vlakove, međutim, ne znaju kada će imati financijske mogućnosti i
rezervne dijelove za popravak.
Međutim, nadaju se kako će do stupanja na snagu reda vožnje za
2012./2013. osposobiti barem dva vlaka, a do svibnja 2013. godine
još dva.