
Poznati trgovački lanac sprema veliki udar na tržište, 'tresu' se i oni najveći

Poslovnu godinu koja im završava krajem veljače 2015. godine Lidl Hrvatska zaključit će s bruto prometom od čak 4 milijarde kuna i rastom od oko osam posto u odnosu na prethodnu godinu.
Predsjednik Uprave Lidla Hrvatska Boris Lukšić u konačnici očekuje neto dobit 100 posto veću u odnosu na planiranu.
Lidl je tako od ulaska na hrvatsko tržište 2006. godine s 13 trgovina i 700 milijuna kuna prometa narastao na 86 trgovina i 1.700 zaposlenih, a ukupni je promet u tom razdoblju narastao šest puta.
Prosječna bruto plaća trgovaca u Lidlu trenutno je oko 6.200 kuna, piše
Prema ukupnim prihodima, Lidl je u 2013. godini bio treći maloprodajni lanac na hrvatskom tržištu, a s ovakvim rastom očito će biti vrlo tijesna borba za drugu poziciju u 2014., što su je dosad držale Plodine, koje su lani također narasle na 74 trgovine.
Nove trgovine
Premda predsjednik Uprave Lidla Hrvatska Boris Lukšić najavljuje i daljnji rast bez konkretnih brojki koliko trgovina planiraju otvoriti već u ovoj godini, u tom najvećem diskontnom lancu na hrvatskom tržištu interno, kako doznaje Jutarnji, planiraju dugoročni rast i do 120 trgovina.
Taj će daljnji rast ovisiti o ukupnom razvoju tržišta maloprodaje, oporavku kupovne moći i pronalasku dobrih lokacija za otvaranje novih dućana.
Boom na svjetskom tržištu
Lidl, zajedno s drugim njemačkim konkurentom, Aldijem, ove godine dramatično mijenja i odnose na britanskom tržištu.
Štoviše, analitičari i mediji daju im status jednog od najvećih remetitelja u britanskom gospodarstvu u 2014. godini, zahvaljujući tempu rasta i žestokom ratu cijena na koji su natjerali svoje veće konkurente u borbi da sačuvaju tržišne udjele.
Aldi i Lidl se, međutim, okreću američkom tržištu te uz najavljeno širenje neki analitičari očekuju sličnu disrupciju i tamošnjih tržišnih odnosa. Čak i veliki Wallmart mogao bi biti prisiljen na obranu, izjavio je za
Lidl, naime, planira 2018. ući na američko tržište, gdje su već prisutna oba Aldija (dvije sestrinske kompanije osnivača Thea i Karla Albrechta, koji su među sobom podijelili europsko tržište).
Njemački diskontni lanac Lidl krenuo je u međunarodni projekt ulaganja u zaposlenike “Razvoj potencijala”, kojim će biti obuhvaćeno 10.000 voditelja trgovina u Europi. Među njima je i 86 voditelja hrvatskih trgovina, koji će proći individualnu procjenu postojećih znanja, sposobnosti i vještina te će im biti ponuđen individualni program stručnog osposobljavanja s ciljem razvoja kompetencija.
















