
Ivan Šarić: Prisjela mi janjetina!

Naš poznati voditelj i komičar Ivan Šarić svojim je šaljivim videom Hire me Jon Stewart privukao pažnju širom svijeta, a nahvalio ga je i slavni Huffington Post!
Ivan Šarić godinama je gledao
Jesi li bio svjestan što bi ti se dogodilo da ovo nije ispao hit?
Da, moja karijera bi pukla. Meni je to tri dana stajalo na hard-disku i mislio sam: "Što je meni ovo trebalo – platit ću čovjeku fakturu i neka video ostane samo za mene." Tri dana je to tako stajalo, a onda sam kliknuo
Nasreću, to se nije dogodilo. Što ti je bilo najteže? Najteže je kad imaš 100 pogleda, pa 200, 300, 1.000... nije to viral. Najbolje znam po sebi: ako kliknem na link i vidim da neki video ima sedam minuta, nema šanse da ga pogledam. Ali ako vidim da ima tri milijuna pogleda, onda ću ga pogledati do kraja jer tri milijuna ne može biti u krivu. Najteže je doći do te neke kritične točke gdje će to ljudi stvarno gledati.
Što smatraš najvećim uspjehom?
Najveći uspjeh mi je što me je internet uzeo pod svoje – svi ti ljudi koji su
Jesu li ti se javili iz
Ljudi su se uključili,
U tom trenutku se javi naša Hrvatica i kaže: "Evo, dok ste vi pričali, ja sam na ovaj papir zapisala YouTube link, broj pogleda i ime i prezime čovjeka koji je napravio viralni video da radi za Jona Stewarta. Ja bih vas zamolila ako možete to dati Jonu Stewartu." Cijela dvorana plješće, a Jessica Williams, kako je slomila ruku, stavi papir u gips i kaže: "Ovo će sigurno doći do Jona, obećavam."
Zašto misliš da je viral uspio? Biti smiješan nije dovoljno.
Ne, to nije dovoljno. Najvažnija je priča, ideja je ta koja to gura. Znači, lik iz Hrvatske pita najslavnijeg komičara u Americi za posao. Nisam pitao za svoj
Jedna od stvari zbog koje sam mislio da će uspjeti je zato što Amerikanci više nemaju američki san. To je prošlost, oni imaju nostalgiju za tim, a ja sam ta nostalgija – ja sam lik iz Hrvatske koji želi doći u Ameriku i ostvariti američki san. Povezala ih je ta nostalgija, sigurno.
Teorija inače kaže da ljudi ne
Razmišljao sam dosta o tome i jako je slojevito. To možda izgleda kao fora, fora, pa opet fora, ali to je užasno slojevit video i kampanja. Svaku sitnicu sam gledao da bude savršena, a montaža je trajala šest sati. Mrzili su me kad bih npr. tražio da skrate pola sekunde stanku jer mislim da je preduga. Moralo je sve biti savršeno da bi funkcioniralo.
Kad sam razrađivao ideju, prvo sam htio da vani skupi dovoljno klikova prije nego što se u Hrvatskoj sazna za cijelu stvar. Tako sam prva četiri dana skrivao od Hrvata i bavio se samo Amerikom. Skupio sam 10.000 pregleda, 1.000
Odakle ti ideja? Humor je postao globalan. Svi mi pratimo 9gag, Reddit i fore su postale globalne, svi mi koji smo na internetu imamo iste fore. Ako jedan lik iz Južne Koreje koji ne zna engleski može skupiti milijardu klikova na YouTubeu, zašto ne bih ja mogao dobiti nešto? Mene živcira zašto ljudi malo ne razmisle u slojevima, zašto ne razmisle kako progurati svoju stvar po cijelom svijetu, zašto ne razmisle koji je neki globalni trend i kako se u to uklopiti. Zašto netko iz Japana ne bi kupio tvoje naušnice koje radiš u Zagrebu? Sve je toliko globalno danas, a mi smo još uvijek ograničeni na "prodavat ću u Zagrebu, prodavat ću u Hrvatskoj ili na Balkanu" – to je najveći domet.
Kako se uopće proširio viral?
U prvih tjedan dana, dok se viral širio samo po Americi, shvatio sam da naslov prodaje sve. Na Redditu kad sam stavio
Jako je bitno i kako se predstavljaš. Kad sam stavio na Reddit pod humor, ništa se nije dogodilo. Kad sam stavio pod video i kad su ljudi očekivali nešto normalno, a dobili nešto apstraktno, onda je stvar funkcionirala. Ako imaš nešto smiješno, ne smiješ ljudima reći to je smiješno, moraš im dopustiti da to sami otkriju.
Što je bilo ključno? Trebaš proračunati cijelu kampanju. Ako negdje skrene, da je možeš vratiti. Ako skrene u suprotnom smjeru, a nisi to prije vidio, onda još bolje. To nije ono što mnogi misle – napravit ću viralni video, stavit ću ga na YouTube i on će se sam proširiti. Nema šanse. Trebaš imati medije. Puno toga je, srećom, danas besplatno, ali trebaš uložiti puuuno vremena. Ja četiri dana nisam spavao, nisam jeo, samo sam odgovarao i pisao. Baš je to stres. Smršavio sam sigurno barem pet kila. Jeo sam na silu. Prođe dan, ja ništa ne jedem, a onda naručim lazanje i jedem ih na silu. Majka od moje cure napravila je janjetinu za Uskrs, stavio sam dva rebra u usta i to je bilo to. Baš je stres.
Svakakvi scenariji ti se vrte po glavi i onda u nekom trenutku, kao kad na pozornici ti kao komičar osjetiš da se u klubu skupila kritična masa, vidiš da se skupilo dovoljno klikova i
Koliko često si provjeravao broj
Koji ti je bio glavni kanal za širenje?
Otvorio sam Twitter i YouTube kanale, baš sam htio imati cijelu platformu za širenje. Twitter sam jako temeljno istražio. Proučavao sam tko su najveći tviteraši, kako se
Jako je bitno kako komuniciraš s ljudima. Možeš imati najbolji video, ali ako
Ja sam na početku gađao Ameriku i jako bitno je bilo kad
Kako se osjećaš kad pročitaš komentare da video nije smiješan?
Humor je kao hrana. Netko voli sarme, netko ne. Netko voli apstraktan humor, netko ne. Humor je težak jer svi misle da su stručnjaci, svatko za sebe misli da zna što je smiješno. Ono što ljudi ne shvaćaju kad pogledaju taj video i kažu da im nije smiješan, da je taj video bio napravljen za Jona Stewarta i ekipu koja ga gleda. Znači, on traži baš takvog čovjeka, to je takav tip emisije. Ja sam mogao napraviti različite vrste humora i različite fore, ali ovo je targetirano baš za njegovu emisiju. Meni je bilo bitno da publika
Autor: HURA - Davor Runje, osnivač digitalne agencije Drap
Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 31 članicu i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.
















