
Ina 'spiskala' pola milijuna eura na koncesije za crpke

Za nekoliko benzinskih crpki na autocesti Rijeka – Zagreb Ina mjesečno plaća oko 30.000 eura koncesijske naknade, iako te crpke nikada nije izgradila, niti će to u skorije vrijeme učiniti.
Samo za tu benzinsku crpku kod Vrbovskog najveća nacionalna naftna kompanija već dvije godine plaća ARZ-u koncesijsku naknadu od 9.000 eura mjesečno, pa je relativno jednostavno izračunati koliko je Ina dosad platila.
Kako doznaje
To nije sve, jer od početka ove godine Ina za koncesiju u Vukovoj Gorici plaća penale u iznosu od 20.500 eura mjesečno shodno odredbama ugovora potpisanog s ARZ-om, u kojem, između ostalog, stoji kako će se nakon isteka od dvije godine plaćati penali ukoliko ne bude izgrađen motel i restoran.
Tamo su barem crpke u pogonu, pa se nešto i zaradi, ali motela i restorana nema još ni u projektu, pa je zato naknada poskupjela 100 posto i skočila na iznos od 41.000 eura mjesečno. Relativno je lako izračunati da je Ina dosad potrošila ukupno 339.000 eura za neiskorištene koncesije, kao i da će taj trošak već do kraja ove godine premašiti svotu od pola milijuna eura.
Tu ni teoretski neće biti kraj, jer se projektna dokumentacija, građevinske dozvole i ugovori o gradnji ne mogu realizirati ne samo do kraja ove, nego vjerojatno ni do kraja iduće godine. Tada će se nepotrebno plaćena koncesija mjeriti u milijunima eura, s tim da ARZ pravo naplate ima sve do 2031. godine, neovisno o tome je li koncesionar crpke otvorio ili ne.
Ovakvo suludo razbacivanje novca nemoguće je racionalno objasniti, ali iz pouzdanih izvora u Ini
Željko Denona, direktor Sektora pratećih uslužnih objekata u ARZ-u, pojašnjava kako ARZ mjesečno ostvaruje oko dva milijuna kuna prihoda od koncesija na ukupno 23 benzinske crpke.
"Mi smo u ugovorima uveli odredbu o dodatnim troškovima koncesije ukoliko se sadržaji ne izgrade u skladu sa zacrtanim rokovima. Od toga ne možemo odustati, iako nam doista nije cilj unedogled nekome naplaćivati penale. Bilo bi puno bolje da otvaranjem crpki na novim lokacijama, kao i otvaranjem novih sadržaja korisnicima ponudimo veći komfor putovanja autocestom", ističe Denona, koji nije želio ulaziti u bilo kakve komentare o poslovnoj politici Ine.
arti-201005190071006 arti-201004090304006





















