
Koronakriza ih je devastirala: Prihodi im pali i 80 posto, u Splitu umjesto 6,8 milijuna ubrali 68.000 kuna!

Zbog pandemije koronavirusa u svijetu je sve stalo. Iznimka nije
bila ni Hrvatska. Odjednom smo se našli u
Od 22. ožujka pa sve do 27. travnja zbog povećanog rizika od zaraze koronavirusom nisu redovno vozili autobusi, tramvaji ni vlakovi. Sve je to prouzročilo naravno gubitke. Pitali smo javne prijevoznike u četiri glavna grada Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci koliki su im zbog epidemije koronavirusa bili gubici. Upite smo poslali ZET-u, GPP-u Osijek, Promet Split te Autotroleju Rijeka.
Podaci ne iznenađuju. Svi bilježe gubitke, s time da je prijevoz bio u tih 30-ak dana omogućen djelatnicima javnih i drugih službi za čiji je rad nadležan Stožer civilne zaštite Grada Zagreba, za vrijeme izvanredne situacije. U Zagrebu se prijevoz odvijao od 5 do 23 sata.
U Rijeci je obustavljen javni prijevoz, ali je gradonačelnik Vojko Obersnel omogućio da se na svim parkiralištima Rijeka plusa neće naplaćivati parking.
U Splitu su također bile uvedene posebne autobusne linije za radnike kojima je bio potreban. Osječani su srezali linije i autobusi su vozili po subotnjem redu vožnje.
Sve je to uzrokovalo veliki pad prihoda. Da nije riječ o maloj stvari, govori brojka pada prihoda od 80 posto koje je zabilježio GPP Osijek u travnju.
ZET: "Pad prihoda oko 50 posto"
No, krenimo redom. Iz zagrebačkog ZET-a su nam odgovorili kako je došlo do značajnog smanjenja prihoda od prodanih karata, nešto više od 50 posto.
"Uslijed okolnosti nastalih zbog proglašenja epidemije bolesti COVID-I9, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio dana 21. ožujka 2020. Odluku o privremenoj obustavi javnog prometa (NN 34/2020), a kojom je obustavljen javni promet i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. na prometnim područjima na kojima pružamo uslugu.
S obzirom na takvu novonastalu situaciju u kojoj je Zagrebački električni tramvaj d.o.o. bio onemogućen u redovitom obavljanju svoje osnovne djelatnosti, prijevoza putnika, došlo je do značajnog smanjenja prihoda od prodaje karata, odnosno nešto više od 50 posto. Međutim, tek u narednim razdobljima bit će moguće govoriti o svim efektima na pad prihoda uzrokovanog spomenutom epidemijom", kazali su nam iz ZET-a.
U Splitu se šteta broji u milijunima
Iz Prometa Split poslali su nam i konkretne brojke. U usporedbi s prošlom godinom one su znatno smanjene.
U travnju 2019. imali su prihod od 6.789.608 kuna, dok je to u travnju ove godine bila brojka od tek 68.867 kuna. U svibnju 2019. imali su prihod od 7.215.435 kuna, a ove godine 1.843.663 kune. U lipnju 2019. prihod im je bio 7.357.528 kuna, a ove godine 3.486.790 kuna.
Ukupno gledajući, od travnja do lipnja 2019. imali su prihod od 21.362.572 kuna, dok su u istom razdoblju 2020. imali tek 5.399.322 kune.
Osijek broji pad prihoda i do 80 posto
U GPP-u Osijek imali su pad prihoda i do 80 posto u odnosu na prošlu godinu.
"U usporedbi s istim razdobljem prošle godine prihodi od prodaje karata u ovoj godini manji su za cca 30 posto u ožujku, za cca 80 posto u travnju, te otprilike 60 posto u svibnju, a sličan trend je nastavljen i u mjesecu lipnju", odgovorili su nam.
Iz riječkog Autotroleja do zaključenja ovog teksta nisu nam poslali odgovor na naš upit.





















