Vlasničko udruživanje sjevernojadranskih brodogradilišta Vlada
vidi kao izlaz za hrvatske škverove. Jedino donekle stabilno
brodogradilište, puljski
Uljanik
, već
se povezao s
Viktorom Lencem
, a plan je
da preuzme i
3. maj.
"Ovo su složene transakcije, vjerujemo da su perspektivne i da će
sačuvati radna mjesta i unaprijediti kvalitetu proizvodnje",
kazao je premijer Zoran Milanović.
"Obzirom da je Uljanik već u vlasničkom odnosu sa Viktorom
Lencem, imate jedan klaster, jednu tvrtku sjeverna
brodogradilišta koji zadržavaju svoja imena i identiteta, ali
ujedinjavaju svoje snage", nastavio je Radimir
Čačić.
Prije nego li kupi 3. maj, Uljanik se mora i sam
privatizirati.
U prvom koraku radnici bi trebali kupiti najmanje 39 posto
Uljanika. Potom bi
Mirovinski fondovi
s
jedne strane, te
Fondovi gospodarske
suradnje
i Uljanik plovidba s druge strane, trebali
privatizirati i dokapitalizirati Uljanik. Mirovinci bi imali 36
posto, a posebna tvrtka
FGS
-ova i
Uljanik plovidbe 14 posto. Tek u trećem koraku Uljanik kupuje 3.
maj.
U riječkom škveru dobrodošlica za vladinu odluku.
"Svaki oblik privatizacije 3. maja , svaka privatizacija koja
znači opstanak radnih mjesta i brodogradnje je dobrodošla",
izjavio je predsjednik Uprave 3. maja, Edi
Kučan.
U Uljaniku i Istri su suzdržaniji. Brine ih je li cijela
operacija spas za posrnuli 3. maj ili potop i za koliko-toliko
uspješan Uljanik?
"Samo će se odgovornost za nastalo stanje prebaciti na nekog
drugog kako ovi iz Vlade ne bi bili odgovorni", pojasnio je
Bruno Bulić iz Sindikata Istre i Kvarnera.
Puljski škverani žele otkupiti dio svoje tvrtke. No, u samoj
Uljanik plovidbi koja bi trebala sudjelovati u privatizaciji
Uljanika i 3. maja - oprez.
"O eventualnom participiranju Društva u vlasničku strukturu
Brodogradilišta, Društvo će
odlučivati tek nakon detaljne analize profitabilnosti projekta",
priopćio je direktor Dragutin Pavletić.
Šute i u
Fondovima Quaestus
,
Prosperus
i
Nexus
. Ne govore ni riječi jer je kažu
kako je prerano. Za hrvatsku brodogradnju, međutim, moglo bi biti
kasno ako i Bruxelles ne da zeleno svjetlo.
"Nisam vidio odluku pa je ne mogu komentirati, ali kada je riječ
o brodogradnji, sukladno potpisanom sporazumu, Vlada je u stalnoj
komunikaciji s Komisijom", priznao je Paul
Vandoren, šef Delegacije Europske komisije.
Do kraja godine, bit će jasno imaju li škverovi doista razloga za
slavlje.