TV SPOT PROTIV MRŽNJE /

'Janez, Muslić, Kosooki, Cigan i Srbin' - želite li živjeti u takvoj Hrvatskoj?

Redatelj spota je Andrej Korovljev, autorica grafičkog dizajna Barbara Blasin, a realiziran je u suradnji s polaznicima dječjeg dramskog studija Zagrebačkog kazališta mladih

VOYO logo
VOYO logo

TV spot Inicijative Svi mi za Hrvatsku koji međunacionalnu (ne)toleranciju prikazuje kroz igru djece različitih nacionalnosti tijekom nogometne utakmice na školskom igralištu, a ima za cilj upozoriti javnost na neprihvatljive pojave mržnje i netrpeljivosti spram pripadnika etničkih, vjerskih i jezičnih manjina, predstavljen je danas.

Redatelj spota je Andrej Korovljev, autorica grafičkog dizajna Barbara Blasin, a realiziran je u suradnji s polaznicima dječjeg dramskog studija Zagrebačkog kazališta mladih.

"U ovoj prvoj godini članstva u EU svjedočili smo da se u Hrvatskoj zaustavlja proces izgradnje povjerenja i pomirenja te da kao društvo imamo velikih problema, pratili smo kampanju za uklanjanje ćirilićnih ploča u Vukovaru te sve više govora mržnje te zločina iz mržnje te nam je potreban ovaj pozitivan poticaj", istaknula je osnivačica i voditeljica udruge Documente - centra za suočavanje s prošlošću Vesna Teršelič.

Ustvrdivši da Vladine institucije ne rade sustavno na tome da uključe sve bez obzira na njihovu pripadnost, istaknula je da bi ovaj spot trebao biti poticaj i na putu uvođenja nekih novih koraka kao što je građanski odgoj za koji se nada da će se u škole uvesti iduće godine.

Smatra da bi puno značilo kada bi se u svim školama razgovaralo o tome kako se svatko od učenika može uključiti u donošenje demokratskih odluka i u svojoj zajednici, kako će se živjeti u tom mjestu i kako se skupa s drugima može napraviti korake prema boljem životu.

Misli da u Hrvatkoj većina jesu oni koji žele uključiti ljude oko sebe te se otvoriti prema njima i raditi sve što mogu da bi iz dana u dan bili što tolerantniji i da bi poštivali drugog bez obzira na vjersku, etničku, nacionalnu pripadnost.

Hrvatski producent Branko Lustig smatra da ovakvi spotovi mogu doprinjeti smanjenju netrpeljivosti prema manjinama te da je ovo jako zgodan i prihvatljiv način da se to postigne.

"Treba ljudima dati na znanje da ovakvi počeci - dijeljenje ljudi po etničkoj, vjerskoj i jezičnoj pripadnosti, dovodi do užasnih konzekvenci", naglasio je.

Prisjetio se svojih predavanja u školama u Vukovaru kada su mu se digli učenici i izašli van kada im je poručivao da među njima vlada ljubav i da se ne tuku međusobno te da se poštuju.

Milana Romić iz Kuće ljudskih prava smatra da će spot pokazati odraslima, javnosti općenito te kreatorima politike da kreativnošću, zajedništvom i neopterećenošću predrasudama ovo može biti Hrvatska svih nas.

Inicijativa Svi mi za Hrvatsku svih nas okuplja veliki broj građanskih inicijativa i organizacije iz svih dijelova Hrvatske, a zalažu se za poštivanje prava svakog čovjeka i svake društvene skupine s naglaskom na promociju prava nacionalnih manjina u Hrvatskoj.

Pokrenuta 9. studenoga 2013. na Međunarodni dan borbe protiv fašizma, antisemitizma i ksenofobije, na dan sjećanja na protužidovsku Kristalnu noć iz studenog 1938. godine.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali