
Hrvatskoj prijete kazne zbog kršenja ugovora iz Kyota

Cestovni promet u Hrvatskoj ispušta višestruko veću količinu
štetnih emisija CO2 nego što dopušta ukupna ušteda dogovorena
prema Kyoto protokolu, istaknuo je danas konzultant za zaštitu
okoliša i energetsku učinkovitost Dražen Leš na
okruglome stolu "
Hrvatskoj prema Kyoto protokolu prijeti plaćanje kazne ukoliko ne ispuni dogovoreni cilj, a on je 1,7 milijuna tona ukupno proizvedenih emisija CO2. Samo iz sektora cestovnog prometa u 2010. Hrvatska je proizvela oko tri milijuna tona CO2, istaknuo je Dražen Leš. Dodao je kako je izračunom dokazano da se ukupna kvota ušteda prema Kyoto protokolu proizvede samo iz potrošnje dizelskog goriva u cestovnom prometu. Kao jedno od mogućih rješenja, naveo je projekt kombiniranja ukapljenoga naftnog plina i dizelskoga goriva te je poručio kako se svaka uložena kuna u energetsku učinkovitost vraća dvostruko te se godinama generira.
Predsjednik
Testiranja ugrađenih instalacija ukapljenoga naftnog plina u dizelskim motorima pokazala su da se potrošnja goriva smanjuje, broj prijeđenih kilometara povećava za čak 50 posto, a pritom se i znatno smanjuju emisije CO2. U HAK-u su predstavili teretni i osobni automobil koji su opremljeni takvom instalacijom, a na kojima je provedeno istraživanje učinkovitosti te tehnologije.
Stjepan Kelčec-Suhovec iz zagrebačkoga Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj grada istaknuo je studiju u sklopu projekta Civitas Elan po kojoj bi se uvela "ekološka taksa" za ulazak u središte grada na godišnjoj razini. Električni automobili ne bi plaćali ništa, a drugi bi plaćali od 100 do 1000 kuna na godinu, ovisno o tome koliko onečišćuju okoliš.





















