
Prometni stručnjak detektirao ključni uzrok tragične nesreće: 'Zašto je 28-godišnjak zavojem jurio kao na utrci?'
Dvije osobe poginule su u Segetu Donjem oko ponoći prilikom slijetanja vozila s ceste i udara u stablo, izvijestila je splitska policija. Upravljajući osobnim vozilom iz smjera Trogira, kod hotela Medena je 28-godišnjak najvjerojatnije zbog neprilagođene brzine sletio izvan kolnika i udario u stablo. Od zadobivenih ozljeda 28-godišnji vozač i 21-godišnji suvozač umrli su na mjestu nesreće.
Na ovu nesreću osvrnuo se profesor s Prometnog fakulteta u Zagrebu Željko Marušić.
"Zašto je 28-godišnjak sinoć malo iza ponoći u Segetu Donjem, desnim zavojem sa skretanjem prema hotelu Medena, naumio proći kao da je vozio utrke? Zato što je znao da na toj lokaciji nema radarske kamere, cesta nema fizičke uspornike koji bi ga onemogućili u sumanutoj jurnjavi, a vjerojatnost da će ga tada, na tom mjestu, zaustaviti policija (kao ‘lokalcu’ to mu je bilo dobro poznato) otprilike je jednaka kao da će dobiti nagradu na Lotu", piše Marušić za Autoportal i nastavlja.
"Zanemario je da je taj, zbog odvojka prema hotelu Medena, prošireni zavoj u vanjskom dijelu i nagnut negativno (prema skretanju), što smanjuje bočnu stabilnost, a asfalt je gladak i, usto, razmjerno hladan. Zanemario je i da auto, prvenstveno gume, nisu u sigurnosno optimalnom stanju. Istraga će pokazati je li pritom bio pod utjecajem alkohola i/ili ostalih zabranjenih supstancija te jesu li, on i suvozač, bili vezani sigurnosnim pojasom.
Niz negativnih utjecaja uveo ga je u ‘spiralu smrti’. Izgubio je upravljačku kontrolu efektom podupravljivosti (understeer) te je vozilo tangencijalno izletjelo s ceste i zabilo se u stablo. Poginuli su vozač (28) i suvozač (21).
Bi li krajnje neodgovorni 28-godišnjak, sinoć iza ponoći, u Segetu Donjem, Ulicom Hrvatskih žrtava drastično kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama (čl. 51 st.1, za neprilagodbu brzine uvjetima i čl. 53. st. 3 za prebrzu vožnju u naselju), izvjesno i Kazneni zakon (čl. 226, Obijesna vožnja, zbog prekoračenja brzine u naselju više od 50 km/h) da je znao da postoji realni rizik kažnjavanja (da postoji radarska kamera, odnosno da je mogao očekivati policijsku patrolu? Ne bi! Bi li tako sumanuto jurio usporedivom lokacijom, u sličnom vremenu, u Sloveniji? Naravno da ne bi!
Stoga, iz ove tragične nesreće, kao iz niza prethodnih, tragičnih po istom obrascu, treba izvući pouku. Umjesto preširoko postavljenog i neučinkovitog Zakona o sigurnosti na cestama treba se fokusirati na sljedećih pet mjera, koje predlažem i zazivam već godinama, pri čemu je prva najvažnija (donijela bi 90 posto učinaka i spriječila konkretnu nesreću)", piše Marušić za Autoportal i za kraj nabraja:
Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja:
Uvesti odredbu mladi vozač, do navršene 24. godine, uz:
Na dionice s nezaštićenim krutim i masivnim objektima u zonama izlijetanja:
Fiskalnu politiku prema vozilima definirati prema utjecaju na sigurnost i ekologiju:
Povećati kvalitetu i poboljšati izvedbu pneumatika u prometu:




















Crna statistika: Hrvatska u europskom vrhu po broju poginulih u prometnim nesrećama, zašto je to tako?

GORNJI MIHALJEVEC-MACINEC Zbog prebrze vožnje i alkohola vozilom završio u jarku!

LUDO SLAVLJE NA KORZU! Pogledajte fotografije i video: Tisuće ljudi dočekalo ekipu Rijeke i pehar za naslov prvaka!

Sreća što ne poštujem prometne znakove, jer bih davno bio mrtav

Lažni liječnici - zadarska policija savjetuje građane da budu na oprezu!

Volonteri i udomitelji obilježili deset godina ljubavi prema psima




