
'Ovdje luduju s brzim i moćnim automobilima, voze brže od 150 km/h

Je li današnja tragična nesreća na Korčuli mogla biti spriječena da su poduzete određene mjere poput snižavanja maksimalne brzine, hrapavljenja asfalta i češćih kontrola brzine?
U utorak, tek sat nakon ponoći noći uslijed neprilagođene brzine došlo je do teške nesreće u Blatu na Korčuli u kojoj su u trenutku izgubljena dva mlada života, a 26-godišnja putnica zadobila je teške ozljede i prevezena u splitsku bolnicu. Postavlja se pitanje bi li ova tragična nesreća bila spriječena da su poduzete određene mjere poput snižavanja maksimalne brzine, hrapavljenja asfalta i češćih kontrola brzine?
Kako piše Željko Marušić za Autoportal, korčulanskoj je mladeži, čini se, dionica glavne otočke prometnice D118 omiljena cesta po kojoj mogu ludovati sa svojim brzim i moćnim automobilima, vozeći i brže od 150 km/h. I to, gotovo bez ikakvog straha da će ih policija uhvatiti.
Nesigurna prometnica
Prema kriterijima Euro RAP-a, koji je zadužen za sustavnu procjenu rizika cesta, navedena dionica na kojoj su poginuli 26-godišnjak i 31-godišnjak, piše Marušić, zaslužila je nula zvjezdica za sigurnost. Razlog tome je što postoje brojne opasne nezaštićene zone izlijetanja i što je vapnenjački asfalt klizak, posebno ako padne kiše ili se stvori malo rose.
Tragedija je bila neminovna
31-godišnji vozač noćas je vozio Mercedes na stražnji pogon s oko 200 konja, s kraja 1990-ih, s već istršenim gumama i bez sustava za elektroničku stabilnost, i to dok je na cesti bila velika količina rose. S obzirom na to, nedostatak kontrole, nezaštićene zone i na vozačevu obijesnu vožnju, Marušić tvrdi da se ovakva tragedija morala dogoditi prije ili kasnije.
Prema tome, kaže, potrebno je što prije uvesti promjene na korčulanskoj državnoj cesti D118, kao i sličnim dalmatinskim dionicama sa skliskim 'vapnenjačkim' asfaltom.
Nužne promjene
"Kao prvo treba ograničiti brzinu na 60 km/h i potom nahrapaviti asfalt na najopasnijim dijelovima. Osim toga, treba uvesti češće noćne kontrole brzine te postaviti vibracijske trake i brzinu dodatno ograničiti na 40 km/h na dionicama s pogibeljnim pravcima izlijetanja", kaže.
Također, smatra Marušić, ova nesreća hitno poziva da se najpogibeljnije prometne prekršaje, poput obijesne vožnje, počne kažnjavati s 12 kaznenih bodova i automatskim poništavanjima vozačke dozvole.




![[KVIZ] Koliko znaš o lego kockicama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/05/1297482/H-12ac0723-07a1-4146-8803-e21220c4a4c3-550.webp?1749116459)


![[KVIZ] Znaš li koje boje je unutrašnjost ovog voća i povrća?](http://cdn2.net.hr/media/2025/02/24/786163/H-4da91036-f2ac-11ef-a819-ee0b203e749c-550.webp?1745668495)










